Zoeken Vraag het forum

Doorbraakbloeding? Wat nu?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maria

Hi,
    Ik slik al ruim 5 jaar de pil en slik af en toe wel is door. Meestal 2 keer doorslikken achter elkaar.
    Echter woon ik nu in het buitenland, en gezien mijn vriend komende week op bezoek komt, heb ik doorgeslikt. (Dit is mijn 3e keer achter elkaar doorslikken).
    Ik ben aan de nieuwe strip vrijdag begonnen.
    Nu heb ik vandaag ineens donkere afscheiding. Wat je vaak de eerste dag hebt als je ongesteld bent (oud bloed).
    Betekent dit nu dat ik een doorbraak bloeding heb? En zo ja, wat moet ik doen?
    Wel door blijven slikken of is het nu toch beter om 7 dagen te stoppen.
    En kan ik, ongeacht of ik nu ineens stop of doorslik, wel seks hebben vanaf woensdag? Of ben ik dan niet beschermd?

5 reacties
    Reageren
    Maria

Of kan ik ook een stop 4 daagse doen?
    Dat ik vandaag stop en vanaf donderdag weer ga slikken?
    En blijf ik dan ook beschermd?

Reageren
    John (moderator)

Beter om er toch een te houden van 7 dagen

Reageren
    John (moderator)

Als het een doorbraakbloeding is, is het beter om een stopweek te starten. Je bent sowieso beschermd. Of je nou een stopweek houdt of doorslikt

Reageren
    Maria

En hoe groot is de kans dat dit een doorbraakbloeding is? En niet gewoon wat donkerdere afscheiding?

En is het dan geen probleem dat ik al 2 dagen aan deze strip ben begonnen en dan stop?

Reageren
    John (moderator)

Op de eerste vraag kan ik geen antwoord geven, dat zul je dan nog even moeten aanzien
    De tweede vraag: nee dat is geen probleem omdat je de pil hebt doorgeslikt

Reageren
Reageer op: Doorbraakbloeding? Wat nu?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.