Hi,
Ik heb de eerste dag de pil 13 uur te laat genomen van wat ik ‘normaal’ doe.
Nu zit ik in mijn laatste week en de ena laatste dag seks gehad. Deze week 1 dag een heel klein beetje dairree gehad.
Moet ik nog de morning after pil nemen of is dat onzin. Ik neem hem liever niet de vorige keer best ziek van geweest
Voor alle zekerheid de pil zonder stopweek minimaal nog 7 dagen nemen. Dan zou je een stopweek kunnen houden
Heeft minimaal 7 dagen de pil nog nemen dan invloed op zwanger worden? Het is niet dat ik nu beschermd wil zijn tegen seks. Maar dat ik nu niet opeens zwanger ben (ook na 1 keer seks)
De pil beschermt tegen zwangerschap, niet tegen sex😉
Omdat je een pil later hebt genomen en diarree hebt gehad,is hij pas weer betrouwbaar als je hem na de stopweek 7 dagen achter elkaar correct hebt genomen.
Omdat hij dat daarvoor dus niet meer was,als je na de vergeten pil en de diarree nog sex gehad zou hebben.
Zou je toen toch zwanger geraakt zijn,dan helpt opnieuw correct starten met de pil daar dus niet meer tegen.
En om er achter te komen of je zwanger bent,kun je twee weken na de onbeschermde sex ( dus de periode vanaf de vergeten pil en de diarree ) een zwangerschapstest doen.
Waarom kan je dan nog na 120 uur de morning after pil nemen?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
En de normale ovulatie zit in de 2de week . Niet als je 1 dag de pil vergeet in de 3de week en ongv 5 dagen later seks heb?
dit lees ik geen idee of het waar is ?
Ook bij het vergeten van de pil in de derde week is er geen direct risico. Er ontstaat wel een uitgesteld risico indien wordt doorgegaan met de pilstrip, gevolgd door een gewone stopweek. In deze situatie wordt immers niet voldaan aan de zevendagenregel en bestaat aan het einde van de (eigenlijk verlengde) stopweek een kans op een eisprong. Een pragmatische oplossing in dat geval is de stopweek te negeren en door te gaan met de volgende pilstrip (tabel 4). Zo blijft de dag in de week waarop begonnen wordt hetzelfde.
De Wereldgezondheidsorganisatie hanteert enigszins afwijkende adviezen bij het vergeten van pillen. Het Nederlands Huisartsen Genootschap heeft die adviezen aangepast. De belangrijkste consequentie daarvan is dat er in de eerste en derde week pas speciale voorzorgsmaatregelen nodig zijn bij het vergeten van niet één maar twee pillen.
De morning after pil werkt anders dan een anti conceptiepil.
Jij bent na de stopweek te laat begonnen, dan is je pil dus al onbetrouwbaar tot je hem 7 dagen geslikt hebt.
In die 7 dagen zou je dus risico gelopen kunnen hebben als je toen sex hebt gehad.
Maar als jij maar 1x sex hebt gehad, 7 dagen nadat je na de stopweek begonnen was en de diarree de week daarna pad was, zou je toen die ene keer beschermd geweest moeten zijn.
Die volgende 7 dagen achter elkaar slikken zijn dan om te zorgen dat je weer goed beschermd bent na die diarree.
ik ben de 1ste dag na de stopweek 13 uur te laat geweest, alles goed geslikt. Behalve in week 2/3 ergens een heel klein beetje dairree wat ik zei. De ena laatste dag van voor mijn stopweek 1 keer onveilig seks gehad. Ik denk dat 3/4 dag daarvoor , echt maar een heel klein beetje dairree had. Maat ik twijfel gwn of ik nu noh de morning after moet nemen. Ik wil het liever niet heb hem al 2 keer genomen en erg ziek van geweest
Hoeveel uur na inname van je pil had je diarree?
De sex was in elk geval meer dan 7 dagen na de start je nieuwe strip,dus wat dat betreft was je veilig.
dat heeft daar inderdaad invloed op, dus zodat je niet zwanger wordt
De MAP is iets anders dan de gewone pil. Die werkt dus anders