Hallo, ik zat met een vraag. Ik heb 9 dagen van mijn strip geslikt en toen was hij op (was reservestrip). Wou toen op de 9e dag het herhaalrecept halen alleen kreeg toen corona. Nu heb ik dus alleen maar voor 9 dagen geslikt en kan pas over 1 week pas de pil halen. Raak ik nu ongesteld? En als ik daarna 7 dagen lang de pil weer goed slik, ben ik dan weer beschermd tegen zwangerschap?
Waarom maak je er nu een ander verhaal van? Je schrijft net in je andere topic: Kan ik na het slikken van de pil voor 1 week lang een stopweek inlassen en alsnog beschermd zijn tegen zwangerschap? Want heb 3 pillen van week 2 vergeten... Dus 7 dagen de pil geslikt.
Als je een goed antwoord wilt hebben moet je geen verschillende verhalen in verschillende topics starten.
Je kunt een stopweek starten als je dat wilt maar bent niet beschermd totdat je weer met de pil start, of dus doen wat ik in het andere topic schreef.
Een andere optie is mogen met je huisarts bellen en daar advies vragen
De andere vraag was voor mijn vriendin bedoeld, deze vraag voor mij. Vandaar dat het misschien verwarrend kan overkomen
Maar dus als ik 9 dagen de pil heb geslikt, een stopweek inlas en daarna 7 dagen goed slik, ben ik dan weer beschermd tegen zwangerschap?
Je kunt je herhaal recept ook online doorgeven en in noodgevallen, zoals bij jou quarantaine, bezorgt de apotheek vaak ook medicatie.
Als je even je huisarts of de apotheek gebeld had, had je probleem al opgelost kunnen zijn voor je strip op was
Voor je vriendin geldt dan hetzelfde
"Maar dus als ik 9 dagen de pil heb geslikt, een stopweek inlas en daarna 7 dagen goed slik, ben ik dan weer beschermd tegen zwangerschap?"
Sorry dat ik zoveel vragen stel. Maar in het weekend is de apotheek gesloten dus bezorgen was geen optie geweest nu. Nu zit ik alsnog met de vraag als ik dan weer begin met de pil, ben ik dan na 7 dagen beschermd tegen zwangerschap?
Ja maar dat had ik net al geschreven. Het antwoord is voor alle twee de topics hetzelfde