- Anoniem22 november 2021 om 20:25
Hoi ik ben nu bezig aan mijn 4de strip. Vandaag zou dag 8 zijn van mijn 4de strip. Nu heb ik de laatste 2/3 dagen last van menstruatiepijnen, maar geen doorbraakbloeding. Kan ik nu gewoon een stopweek houden? Ben ik in die stopweek dan gewoon beschermd? En ben ik ook beschermd als ik na de stopweek een nieuwe strip begin of moet ik dan extra voorbehoedsmiddelen gebruiken? Of kan ik best verder doorslikken aangezien ik nog geen doorbraakbloeding heb?
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 november 2021 om 20:37Je kunt gewoon een stropweek starten en blijft gewoon beschermd
ReagerenAnoniem22 november 2021 om 20:57Oke bedankt. Dus in de strip na een stopweek van 7 dagen ben ik ook gewoon beschermd en hoef ik geen extra voorbehoedsmiddelen tz gebruiken?
ReagerenJohn (moderator)
22 november 2021 om 21:11Ook dan ben je gewoon beschermd
ReagerenLisa23 november 2021 om 21:58Hoi
Bij mij zit er precies ook een doorbraakbloeding aan te komen alle symptomen zijn er. Dus wil nu ook een stopweek gaan inlassen. Ik veaag mij alleen af als ik nu mijn stopweek inlas. Of ik na de stopweek weer kan door gaan me mijn pil en of ik dan meteen weer kan doorslikken. Of moet ik dan na strip 1 eerst even een stopweek houden of kan ik meteen strip 2 beginnen zonder stopweek. En ben ik beschermd als ik nu een stopweek begin en ook in de nieuwe strip ka de stopweek? Of moet ik die eerst een aantal dagen slikken.
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2021 om 22:05Omdat je de pil doorslikte kun je gewoon een stokweek houden. Daarna dan met een een nieuwe strip beginnen en daarna dan toch maar weer een stopweek houden. Dat, omdat je nu last van doorbraakbloeding blijkt te hebben. Tijdens de stopweek en meteen daarna ben je gewoon beschermd
ReagerenLisa23 november 2021 om 22:11Oh oke jammer dat ik niet kan doorslikken aangezien ik dan bij de volgende stopweek op vakantie ga en dan echt niet ongesteld wil zijn.
ReagerenLisa23 november 2021 om 22:15Kan ik nu nog gewoon blijven verder slikken dan? Want heb wel menstruatieklachten maar nog niet echt een doorbraakbloeding. Of hou ik dan toch best die stopweek
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2021 om 22:17Je kunt nog even doorgaan totdat er dan ook een bloeding is
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2021 om 22:18Je kunt doorslikken bij de volgende stopweek, maar dan moet je er rekening mee houden dat je meer kans een doorbraakbloeding hebt
ReagerenLisa23 november 2021 om 22:27Oke dankuwel. Is de kans op een doorbraakbloedubg dan heel groot?
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2021 om 22:30Er is wel een redelijke kans
ReagerenLisa23 november 2021 om 22:31Oke dankuwel, dan ga ik het mijn niet riskeren en nu nog wat doorslikken tot er effectief en bloeding optreed.
Reageren