Zoeken Vraag het forum

Slijm ontlasting en de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Aryana

Hallo, ik ben zojuist naar de wc geweest en had de drang om de grote boodschap te doen, maar het enige wat eruit kwam was een klodder vloeibaar geel slijm. Ik heb vaker last van slijm bij de ontlasting door vet eten, maar dit keer was het echt vloeibaar en kwam het er net water uit bij het drukken. Mijn vraag is of slijm uit de anus invloed heeft op de werking van de pil? En is slijm uit de anus een vorm van diarree?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee het is geen diarree maar slijm van het darmslijmvlies. Het heeft geen invloed op de pil

Reageren
    Aryana

Zou ik misschien mogen vragen hoe het komt dat het darmslijmvlies eruit komt? Komt het door gekruid en vet eten? Ik heb er nu al 3 keer last van in de afgelopen twee weken. Mijn ontlasting is ook een beetje anders.

Reageren
    John (moderator)

Het darmslijmvlies wordt regelmatig vervangen/ververst. En dan kan er slijm/slijmvlies met de ontlasting naar buiten komen. Gekruid en vet eten kan het dan wel nog wat erger maken

Reageren
Reageer op: Slijm ontlasting en de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.