- Anne20 september 2021 om 13:25
Hallo,
Na jarenlang de anticonceptiepil te hebben geslikt, ben ik in 2016 hiermee gestopt. In 2020 en in 2018 ben ik bevallen. In mei 2021 heb ik een koperspiraal laten plaatsen. In nov 2020 ben ik bevallen en aangezien ik nog steeds borstvoeding geef had ik nog geen menstruatie gehad. Deze heb ik in juli weer voor het eerst gehad en daarna nog 2 keer. Ik vind het opvallend hoeveel last ik heb van mijn stemmingswisselingen. Ik ben een paar dagen van tevoren en tijdens mijn menstruatie erg labieler en dit is veel sterker dan voor mijn bevalling. Ik kan dit niet herinneren van na mijn eerste bevalling. Kan deze verandering komen door de koperspiraal?
Vriendelijke groet,
Anne
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 september 2021 om 14:56lijkt me niet erg waarschijnlijk omdat de koperspiraal dus geen hormonen bevat
ReagerenDio5 oktober 2022 om 22:13Hoi Anne,
Reageren
Ik vraag mij dit ook af. Ik nam het koperspiraaltje als noodanticonceptie en voelde me een ander, labieler, persoon. Snel overstuur, meer conflicten met partner, etc. Spiraal is een paar weken geleden verwijderd en partner zegt ook dat ik weer een stuk rustiger en minder prikkelbaar ben.. Op internet is er weinig over te vinden, vraag me af of het goed onderzocht is. Misschien is meer van invloed op de stemming dan enkel het stukje over hormonen..Catootje15 oktober 2022 om 11:19Heeft indirect toch invloed op je hormoonhuishouding en hele gezondheid. OOk de pil ondermijnt je gezondheid, wat zich naderhand niet zomaar vanzelf herstelt. Had zelf een pessarium tijdens mijn vruchtbare jaren.
Reageren