Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Iv93

Ik ontdekte deze ochtend dat ik deze week een pil ben vergeten, gisteren of eergisteren moet dat geweest zijn. Het gaat hier om de eerste week van mijn strip en heb eergisteren nog geslachtsgemeenschap gehad. Dus ben nogal aan het panikeren en ben de morning after pil gaan kopen en dus ingenomen zo’n 36 uur na de geslachtsgemeenschap. Heb ik nog een grote kans op zwangerschap nu? Zou zeer slecht uitkomen op dit moment… 🙁

4 reacties
    Reageren
    Iv93

Iemand die hierop kan antwoorden?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag had ik helaas niet gezien. Excuus hiervoor.

Als je de morning after pil hebt genomen, dan zal de kans wel heel erg klein zijn. Je moet er wel rekeking mee houden, dat je dus niet meer de pil bent beschermd tot na de volgende stopweek

Reageren
    Iv93

Bedankt voor uw reactie!

Vandaag zat er een heel klein beetje bloed bij mijn witverlies, terwijl ik nog 5 dagen van mijn pilstrip moet nemen. Zou dit dan toch kunnen wijzen op een innestelingsbloeding? Of kan dit ook door de noodpil komen?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan door de MAP komen. In de regel krijg je ca. 7 dagen na het nemen een bloeding

Reageren
Reageer op: Pil vergeten!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.