- Anoniem3 mei 2020 om 22:57
normaalgesproken neem ik mijn pil voordat ik naar bed ga. Dit is meestal tussen 22:00/23:00/00:00. Afgelopen zaterdag kwam ik er om 11:00 uur achter dat ik mijn pil was vergeten (week 1, dag 5 van mijn strip). Ik heb hem meteen ingenomen en rekenend vanaf 23:00/24:00 is dit binnen de 12 (oftewel 36 uur sinds de laatste). Het zit me echter toch niet helemaal lekker, omdat ik die vrijdag seks heb gehad en niet meer weet hoe laat ik mijn pil die donderdag precies heb genomen… Dus mijn vraag: is de morning after pil nodig? Daarnaast lees ik veel over dat de betrouwbaarheid van de morning after pil afneemt als je hem niet binnen 12 uur inneemt na de onveilige seks. Ben ik dan al te laat?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 mei 2020 om 22:58Heb je ze nou wel of niet binnen 36 uur na de laatste pil genomen?
ReagerenAnoniem3 mei 2020 om 23:00Dat weet ik dus niet zeker, omdat ik mij niet meer kan herinneren hoe laat ik de pil donderdag heb geslikt.
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2020 om 23:08Dan moet je de MAP gebruiken. De ella-one. Morgenvroeg z.s.m.
Reageren
Wel rekening ermee houden dat je niet meer bescermd bent door de pil, totdat je ze 7 daen achter elkaar hebt genomen