- xMaud-core21 april 2020 om 01:27
Hallo,
Ik ben nu in totaal 3 keer (met telkens een half jaar pauze ertussen) aan de pil geweest. De eerste 2 keer kreeg ik de pil levensorgestrel/ethinylestradiol TEVA, hiermee ging alles eigenlijk prima en ging mijn acne zelfs (totaal!) weg. Nu ben ik voor de 3e keer weer aan de pil, maar dit keer aan de levonorgestrel/ethinylestradiol FOCUS. Door deze pil (FOCUS) lijkt het wel of mijn acne op rug en borst juist toeneemt.. Ik zocht op internet of er een verschil is tussen de werking van TEVA en FOCUS. Hier is geen duidelijk antwoord op te vinden, zou het hierdoor kunnen komen dat mijn acne zo is versterkt? Alvast heel erg bedankt voor de reactie! Mvg?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 april 2020 om 09:11Het is niet onmogelijk, omdat de hulpstoffen van de pil kunnen verschillen
ReagerenCatootje21 april 2020 om 17:27Acne heeft te maken met zaken als insulineresistentie, oestrogeendominantie, darmflora, laaggradige ontstekingen en met tekorten aan voedingsstoffen. De pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Verhoudingen van hormonen verschillen per pil een beetje.
ReagerenSvo2 mei 2020 om 16:30- Ik heb dit ook plus nog veel meer bijwerkingen….Voorheen nooit last van pukkels