Zoeken Vraag het forum

Bloedverlies door pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik slik de pil nu al zo’n 3 jaar. Soms slik hem door, soms niet. 2 weken terug ben ik ongesteld geweest, en zit nu dus in mijn 2e pilweek. Ik vergeet nooit een pil maar toch ben ik afgelopen dinsdag door de pil heen ongesteld geworden. In deze 3 jaar heb ik dat nog nooit gehad. Ik ben gister naar de huisarts geweest. Zij vertelde dat het kan komen door een ectropion. Hiervoor heb ik een verwijzing naar het ziekenhuis gekregen. Een ectropion heeft te maken de pil vertelde ze. Ik begreep het allemaal niet helemaal en heb toch nog wat vragen hierover. Wat is een ectropion nou precies, en hoe kan dat door de pil ‘ontstaan’?

Ik vergeet nooit een pil dus ik ga er niet van uit dat hij niet werkt maar zou het geen innestelingbloeding kunnen zijn?

Alvast bedankt.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heeft de huisarts een inwendig onderzoek gedaan ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ectropion_(cervix)
    Mt de pil heeft dat perse iets te maken…

Reageren
    Anoniem

Ja dat heeft ze gedaan. Ik heb vorige week wel 2x een extra pil genomen omdat ik 1 keer dacht dat ik wat diarree had en wilde het zekere vokr het onzekere nemen. En 1 keer omdat ik dacht dat ik hem thuis vergeten was, 1 op school genomen, toen ik thuis kwam zag ik dat ik hem toch genomen had. Normaal neem ik eigenlijk nooit een extra pil natuurlijk. Zou dat iets met de bloeding te maken kunnen hebben?

Moet ik mij geen zorgen maken om een zwangerschap? Ik ben geen pillen vergeten, overgeven etc.

Reageren
    Catootje

Je zou je eens in kunnen verdiepen in wat de pil doet met je lichaam. zo onderdrukt hij je eisprong, bevordert hij een toestand van oestrogeendominantie, verhoogt hij het cortisol, zorgt hij voor verliezen aan vitaminen en mineralen, waaronder zink, wat alles bij elkaar  klachten kan geven. Je zou wat kunnen opzoeken over oestrogeendominantie.

Reageren
Reageer op: Bloedverlies door pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.