- Azil3 februari 2019 om 16:41
Ik ben vandaag begonnen met mn eerste pil ooit te nemen maar vanaf wanneer is het nu veilig mogelijk om te vrijen zonder condoom?
Mvg Azil10 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 februari 2019 om 21:03Ben je op de eerste dag van de menstruatie met de pil gestart?
ReagerenAzil5 februari 2019 om 07:26Net niet denk ik maar na hoelang gebruik van de pil is het veilig mogelijk zonder condoom te vrijen?
mvg, Azil
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2019 om 18:51Dat hangt er dus vanaf wanneer je bent gestart.
Als je ben t gestart in de eerste 5 dagen van de menstruatie: na 7 dagen.
Als je later bent gestart: na 14 dagen
ReagerenM5 februari 2019 om 21:13je bent toch wel meteen beschermd als je hem op de 1ste dag van je menstruatie hebt genomen? En kan het kwaad als je 1 dag te vroeg bent begonnen? Heb hem namelijk zaterdag genomen en die nacht ongesteld geworden
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2019 om 21:18Als je de pil op de dag van de eerste menstruatie ( als de bloeding ook doorzet neemt) ben je vanaf de eerste pil beschermd.) Vroeger nemen is dus niet goed.
ReagerenM5 februari 2019 om 23:09M5 februari 2019 om 23:16ben trouwens wel gewoon ongesteld geweest tijdens de eerste dagen van de pil en heb toen geen seks gehad, maar de 6de dag (toen ik klaar was met menstrueren) wel, is er een kans op een zwangerschap?
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2019 om 00:07Wanneer heb je de pil nou precies genomen? Zaterdag in de ochtend de middag of de avond?
Waarom niet op de eerste dag van de menstruatie als je wist dat je dan moest beginnen?
ReagerenM6 februari 2019 om 07:50Heb hem zaterdagmiddag geslikt,
Dit is mijn 1ste keer pil gebruik en ik wist van mijn app dat ik zaterdags ongesteld zou worden alleen niet op welk moment van de dag, dit bleek dus snachts te zijn dus dat leek mij de eerste dag
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2019 om 23:04Niet goed dus. De bijsluiter lezen helpt ook
Reageren