- Anticonceptiepil31 december 2018 om 08:57
Hallo,
Als je in de stopweek gewoon je bloeding krijgt die 4 a 5 dagen duurt en verder de pil goed hebt genomen. Kun je dan uitsluiten dat je zwanger bent?
10 reactiesReagerenKessels31 december 2018 om 11:35ja, je bent niet zwanger
ReagerenAnticonceptiepil31 december 2018 om 13:37Waarom lees je dan wellis verhalen dat vrouwen nog ongesteld worden? Ze zeggen dat de stopweek nep is. Ik zelf neem altijd de pil goed en vergeet hem nooit. Ik word altijd netjes ongesteld in mijn stopweek. Dan kun je er toch vanuit gaan dat alles goed zit.?
ReagerenJohn (moderator)
2 januari 2019 om 01:08Dan ben je niet zwanger
ReagerenAnticonceptiepil2 januari 2019 om 09:26Weet u misschien hoe het komt dat er toch vrouwen door de pil heen zwanger raken? Of verzinnen ze dat en is die kans er eigenlijk niet?
ReagerenT2 januari 2019 om 14:28Ik doe zelf de opleiding hbo-vpk & ik heb mbo-vpk gedaan. En daar is ons verteld dat het de bloeding in je stopweek nep is, en met nep bedoel ik. Normale menstruatie als je de pil niet gebruikt, is het teken dat je niet zwanger bent. In dit geval is het een reactie van het niet slikken, niet van een eventuele zwangerschap.
ReagerenAnticonceptiepil2 januari 2019 om 17:15Dus als je ongesteld wordt tijdens het slikken. Ik bedoel dan in de stopweek natuurlijk. Zou je gewoon zwanger kunnen zijn? Ook als je de pil correct neemt?
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2019 om 00:35Zeer onwaarschijnlijk
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2019 om 00:59Ze zullen dat niet verzinnen, maar doorgaans is er dan toch iets verkeerd gegaan met het slikken van de pil. Alleen kunnen ze zich dat niet herinneren
ReagerenAnticonceptiepil3 januari 2019 om 16:15Dus als ik de pil correct neem heb ik eigenlijk geen kans op zwangerschap?
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2019 om 23:36juist!
Reageren