- Anoniem13 september 2018 om 19:40
Hallo!
Ik heb een vraag. Ik twijfel zelf te erg en vriendinnen zeggen dat ik niet zwanger kan zijn maar dan nog.
Ik heb op vakantie onveilig seks gehad en hij is niet klaargekomen in me. Ik heb voor de zekerheid nog net binnen de 72 uur een MAP genomen. Vorige week, een week eerder dan ik ongesteld zou moeten worden ben ik heel erg ongesteld geweest.
Kun je dan alsnog zwanger zijn of kleine kans? Ik heb zelf dat ik wel continu misselijk ben en geen eetlust
Maar ik denk door de spanning.Ik hoor graag jullie kant!
7 reactiesReagerenAnoniem13 september 2018 om 21:32Ik heb trouwens ook al een test gedaan op de dag (28 dgn na mijn vorige ongesteldheid) van mijn eerste oorspronkelijke ongesteldheid, deze was negatief. Dan zou de test toch al moeten werken?
ReagerenCatootje13 september 2018 om 22:39De map ontregelt je hormoonhuishouding, wat klachten kan geven. Beste ook alleen in noodgevallen. Verder beide de verantwoordelijkheid nemen voor de anticonceptie.
ReagerenJohn (moderator)
14 september 2018 om 01:032 weken na de onbeschermde sex kun je een zwangerschapstest doen
ReagerenAnoniem14 september 2018 om 06:57Ja dis verantwoordelijkheid dat is ook zo, het is superstom geweest. Ik heb 2 weken na de onveilige seks een test gedaan, expres die dure van clearblue en die testte negatief, dus dan zal het gewoon spanning zijn.
Verder heb ik een soa test gedaan om te kijken of ik niks heb verder.
Misschien voor de zekerheid nog een test? Hoewel als ik al een week erg ongesteld ben geweest + de test ‘niet zwanger’ zegt dan zal het in principe goed moet zijn.
ReagerenJohn (moderator)
14 september 2018 om 09:31dan zou het toch goed moeten zijn
ReagerenAnoniem16 september 2018 om 19:43Uit ervaring kan ik je vertellen dat je na het innemen van de MAP zeker zwanger kunt worden. Heeft te maken met je eisprong. Maar omdat hij niet in je klaar is gekomen is de kans bijna nihil geloof ik.
Als je na de nod een test hebt gedaan en het is negatief, dan ben je waarschijnlijk nog niet ongesteld vanwege de bijwerkingen van de MAP.
ReagerenAnoniem18 september 2018 om 15:06ik ben niet zwanger geworden en gelukkig ook geen nare SOA’s! Ik las ook nog dat de kans om zwanger te worden van ‘voor het zingen de kerk uit’ ook echt vrijwel niet mogelijk is tenzij de man de controle niet heeft over zijn zaadlozing en per ongeluk te laat terug trekt.
Vanaf mijn eerstvolgende menstruatie ga ik aan het spiraaltje, dan is de kans op zwangerschap iig niet meer aanwezig:)
dank jullie voor de reacties!!
Reageren