Zoeken Vraag het forum

Zwanger na bloedverlies door MAP?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Aardbei

Hi.

Ik heb inmiddels een maand terug een MAP moeten nemen door omstandigheden, en werd 2 dagen later ongesteld. Dit terwijl ik nog minstens twee weken moest. Ik heb de bijsluiter gelezen; deze vertelde mij alleen dat mijn menstruatie uit kon blijven.

Ik zat toen op mijn meest vruchtbare moment, waardoor ik een MAP heb genomen die ook tijdens de ovulatie actief was. Ik was 6 dagen ongesteld, wat voor mij normaal is.

Nu een maand later begin ik mij zeer zorgen te maken over mijn geval. Ik heb zwangerschapssymptomen (die inderdaad ook toe te schrijven zijn aan PMS) en ik stress hem eigenlijk wel. Ik ben (nog) niet overtijd, maar omdat ik hem zo stress zal dit waarschijnlijk ook meewerken aan het eventuele uitblijven van mijn menstruatie.

Mijn vraag is: hoe groot is de kans dat dit zwangerschapssymptomen zijn? (Ik heb de MAP zo’n 12 uur later ingenomen).

Bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

en werd 2 dagen later ongesteld  Dat is een gevolg van het nemen van de MAP

Als je seks hebt net voor de eisprong of tijdens de eisprong, dan is er een hele kleine kans, dat de bevruchting al heeft plaats gevonden  als je 12 uur later inneemt. Dan kan het zijn dat de MAP niet werkt.  Je zou natuurlijk een zwangerschapstest kunnen doen.

Reageren
    Aardbei

Dat ben ik met je eens, maar vanwege het menstrueren is alles als het ware ‘schoongespoeld’ en is er toch geen mogelijkheid meer tot innesteling?

Reageren
    John (moderator)

In principe wel, maar helaas zijn er ook uitzonderingen

Reageren
Reageer op: Zwanger na bloedverlies door MAP?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.