- Aardbei6 maart 2017 om 22:52
Hi.
Ik heb inmiddels een maand terug een MAP moeten nemen door omstandigheden, en werd 2 dagen later ongesteld. Dit terwijl ik nog minstens twee weken moest. Ik heb de bijsluiter gelezen; deze vertelde mij alleen dat mijn menstruatie uit kon blijven.
Ik zat toen op mijn meest vruchtbare moment, waardoor ik een MAP heb genomen die ook tijdens de ovulatie actief was. Ik was 6 dagen ongesteld, wat voor mij normaal is.
Nu een maand later begin ik mij zeer zorgen te maken over mijn geval. Ik heb zwangerschapssymptomen (die inderdaad ook toe te schrijven zijn aan PMS) en ik stress hem eigenlijk wel. Ik ben (nog) niet overtijd, maar omdat ik hem zo stress zal dit waarschijnlijk ook meewerken aan het eventuele uitblijven van mijn menstruatie.
Mijn vraag is: hoe groot is de kans dat dit zwangerschapssymptomen zijn? (Ik heb de MAP zo’n 12 uur later ingenomen).
Bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 maart 2017 om 23:14en werd 2 dagen later ongesteld Dat is een gevolg van het nemen van de MAP
Als je seks hebt net voor de eisprong of tijdens de eisprong, dan is er een hele kleine kans, dat de bevruchting al heeft plaats gevonden als je 12 uur later inneemt. Dan kan het zijn dat de MAP niet werkt. Je zou natuurlijk een zwangerschapstest kunnen doen.
ReagerenAardbei6 maart 2017 om 23:45Dat ben ik met je eens, maar vanwege het menstrueren is alles als het ware ‘schoongespoeld’ en is er toch geen mogelijkheid meer tot innesteling?
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2017 om 00:29In principe wel, maar helaas zijn er ook uitzonderingen
Reageren