Zoeken Vraag het forum

Bloedverlies na MAP, zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hi,

ik zit op het moment niet aan de pil en heb seks gehad met mijn vriend. De condoom was gescheurd dus heb ik de dag er na de Morning-afterpil genomen. Ik werd een week later ongesteld, terwijl ik pas 2 weken later ongesteld moest worden.. Is dit normaal? Ik was maar 2 dagen ongesteld en veel lichter dan normaal.

Ook was de seks 2 dagen voordat ik vruchtbaar was, kan het zijn dat ik na het nemen van de MAP alsnog zwanger ben geraakt (omdat sperma nog voor 3 dagen in je blijft leven)? Graag reacties!!

28 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat je ongeveer een week na de MAP een bloeding krijgt is normaal en komt door de MAP. Dat had je dus ook in de bijsluiter kunnen lezen.

De MAP werkt niet, als er al een bevruchting van de eicel zou hebben plaats gevonden voordat je de MAP neemt.

Het is mogelijk dat je menstruatie nu uitblijft omdat je al een bloeding hebt gehad. Doe dan voor alle zekerheid wel een zwangerschapstest

Reageren
    overdenkertje

Ik ben aan het twijfelen, vorige week (3/04) heb ik onveilige seks gehad binnen de 12u heb ik de MAP (norlevo) genomen. aangezien ik deze stress geen 2x wil meemaken ben ik gelijk naar de HA gegaan om met de pil te starten, (ik heb nog nooit de pil genomen) . deze vertelde mij om te starten op de eerste dag van mijn cyclus .

Nu heb ik vandaag exact een week later een bloeding, is dit nu dag 1 van mijn menstruatie of gewoon een tussenbloeding? En start ik vandaag met de pil of wacht ik best? Ik durf de HA niet bellen aangezien ik niks had verteld over de noodpil.
    Normaal moet ik mijn maandstonden hebben volgende week of de week erna, typisch op zo een moment dat ik het niet zorgvuldig heb bijgehouden.

Iemand die mij kan helpen?

Reageren
    John (moderator)

Het is geen menstruatie maar een bloeding die veroorzaakt wordt door de MAP. Je zult dus even moeten wachten tot je volgende menstruatie.

Reageren
    overdenkertje

ok, dankjewel voor je reactie,

nog een vraag, na gisteren nog wat te rekenen , zou ik mn menstruatie nu zaterdag of maandag moeten krijgen, deze is dus niet gewoon vervroegd doorgekomen ? Of blijft dit gewoon een bloeding door die MAP?

en voor de zekerheid een zwangerschapstest doen ? of toch niet?

Reageren
    John (moderator)

Het zal toch een bloeding van de MAP zijn. Wacht je menstruatie af en doe volgende week dan een test als je dat wilt.

Reageren
    Stress

Hoi ik was 03-01-2021 ongested tot 08-01-2021 ik hb 10-01-2021 gemeenschap gehad & 11-01-2021 de map ingenomen 18-01-2021 heb ik een bloeding gehad dat 3 dagen duurde veel bloed.

ik moest eigenlijk 03-02-2021 weer ongestled geworden maar niet geworden mijn vraag is komt dat door de map? & wordt ik dan misschien de 18-02-2021 ongesteld ??

Reageren
    John (moderator)

Dat komt dan idd door de bloeding die je eerder van de MAP had

Reageren
    Stress

Ik ben nog steeds niet ongesteld 7 dagen overtijd word ik deze maand nog ongesteld ik zat ook niet in me vruchtbare periode

Reageren
    John (moderator)

Dat zul je toch even moeten afwachten

Reageren
    claire

Ik heb 1 uur na de condoom was gescheurd een map genomen, Hij was nog niet klaargekomen en we stopte gelijk na dat we zagen dat hij gescheurd was. ik had ongeveer een week erna een bloeding waarvan ik eerst dacht dat het m’n menstruatie was. maar het was bruin bloed en het leek wel op mijn menstruatie alleen dan bruin en slijmerig. is dit normaal?

Reageren
    John (moderator)

Dat was dan een bloeding die door de MAP is veroorzaakt

Reageren
    claire

is het normaal dat ik dit nu heb? want ik heb ook geen regelmatige cyclus en was 13 maart voor het laatst ongesteld geworden

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef zal dat door de MAP veroorzaakt zijn. Lees ook eens de bijsluiter

Reageren
    claire

kan dit nogsteeds betekenen dat ik zwanger ben of niet? en er staat niks over in de bijsluiter

Reageren
Reageer op: Bloedverlies na MAP, zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.