Zoeken Vraag het forum

Stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

In het begin van mijn regels heb ik een morning afterpil genomen. Gisteren heb ik mijn laatste pil genomen. Ik merk nu net dat ik al donker bruin (bloed denk ik, zoals int begin van mijn regels verlies) heb. Kan dit kwaad dat ik nu al mijn regels heb gekregen heb want normaal krijg ik die altijd zondag pas.

13 reacties
    Reageren
    Anoniem

En nu kijk ik net in mijn onderbroek en nu heb ik geen bruin bloed meer. Moet ik me nu zorgen maken?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor

Reageren
    Anoniem

Een update: zondag heb ik op tijd mijn regels gekregen. Maar ik merk nu dat ze stilletjes gaan stoppen, dus dat ik al wat minder bloed verlies. Morgen start ik terug met de pil en dan is normaal mijn bloeding gedaan op vrijdagavond. Komt dit door de MAP? En ben ik vanaf dag 1 terug veilig door mijn pil?

Reageren
    Catootje

Aan het begin van je regels heb je de map geslikt. Tijdens je menstruatie is de kans al minimaal. Verder begrijp ik dat je de pil gebruikt. Als je die trouw slikt is de kans op zwangerschap sowieso nihil. De map is er echt voor noodgevallen want hij ontregelt je hormoonhuishouding en dat kan klachten geven.

Reageren
    Anoniem

Maar ik ben vanaf morgen (morgen neem ik terug mijn pil na de stopweek) terug meteen beschermd of niet?

Reageren
    Anoniem

Ik kan er niet meer aan uit. Ben ik nu na mijn stopweek meteen beschermd of moet ik nog de komende 7 dagen een condoom gebruiken?

Reageren
    Anoniem

En kan het geen kwaad als mijn regels eerder zijn gestopt als anders in de stopweek?

Reageren
    John (moderator)

De MAP kan dat veroorzaken. Je bent na de stopweek gewoon weer beschermd

Reageren
    Anoniem

Ik heb de eerste dag na mijn stopweek mijn pil 35 minuutjes later genomen, gisteren (tweede dag) heb ik mijn pil 25 minuutjes later genomen en vandaag op het uur zoals het zou moeten. Ik ben op dag twee na mijn stopweek intiem geweest met mijn vriend (en vandaag ook) zonder condoom. Ben ik beschermd door mijn pil nadat ik mijn stopweek heb gehad (ik maak me gewoon zorgen omdat ik dus vorige maand die map had genomen)

Reageren
    John (moderator)

die tijdsverschillen maken verder niet uit. Als er maar niet meer dan 12 uur verschil in zit

Reageren
    Anoniem

Ik heb daarnet drie homeophatische korreltjes genomen (arnica) werkt dit op mijn pil? Want ik wil echt geen fouten maken met mijn pil, vandaar mijn vraag. Want ik wil niet zwanger worden.

Reageren
    John (moderator)

dat heeft geen invloed op de pil

Reageren
    Anoniem

Ik heb nu al iedere dag na mijn stopweek mijn pil op tijd genomen en geen diarree gehad of moeten overgeven. Maar ergens blijf ik met de gedachte dat ik zwanger zou zijn.. maar normaal moet ik me toch geen zorgen maken of wel? (Het is de door de map dat ik me zorgen maak van vorige maand en dat mijn regels vroeger waren gestopt en vroeger waren begonnen)

Reageren
Reageer op: Stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.