Zoeken Vraag het forum

Stop week

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • A

Even een vraagje, ik heb mijn pil doorgeslikt eerste keer in 6 jaar en nu was mij laatste dag vorige week donderdag heb nu mijn menstruatie wanneer moet ik nu weer beginnen ? Vanavond of morgen?

2 reacties
    Reageren
    h

Hee,

je moet een stopweek niet langer dan 7 dagen houden. Als je donderdag voor het laatst je pil heb ingenomen dan moet je het donderdag weer innemen. Om volgende keer de verwarring te voorkomen zou ik eerder beginnen met de pil weer slikken. Hierdoor heb je meer zekerheid dat je veilig bent. Bijvoorbeeld een stopweek van 4 dagen. Het kan geen kwaad. Als je stopweek langer is dan 7 dagen gebruik dan 7 dagen lang een condoom.

Reageren
    John (moderator)

Als je op donderdag de laatst pil hebt genomen, dan moet je uiterlijk vrijdag weer met de nieuwe strip beginnen

Reageren
Reageer op: Stop week
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.