- C.d11 juli 2018 om 14:31
Hallo,
Ik heb anderhalf jaar lang de mirena spiraal gehad.. om de 2 weken was ik wel ongesteld. Uit eindelijk naar t ziekenhuis en werd mij verteld dat ik te weinig woog waardoor mijn lichaam de spiraal afstoote.
Vervolgens eruit gehaald en de pil gekregen.. spuugde heel de dag door.. weer naar de dokter en was de enigste optie nog voor mij de nuvaring.. eenmaal thuis ingebracht en onveilig seks gehad, bleek dus dat ik t pas mog inbrengen tijdens mijn menstruatie maar dat had mijn dokter niet verteld ! .. nu maak ik mij toch zorgen t is nu 6 dagen geleden en eigenlijk moest ik rond deze tijd ongesteld worden… nu weet ik dus niet of mijn menstruatie weg blijft omdat ik het niet op t juiste moment heb ingebracht en of ik straks zwanger kan zijn?7 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 juli 2018 om 14:43Hoe de ring gebruikt moet worden staat ook in de bijsluiter beschreven…..
Reageren
Je zou zo zwanger kunnen raken…Catootje11 juli 2018 om 14:48Als het zes dagen voor je verwachte menstruatie was, bij een normale cyclus, lijkt me de kans vrij klein dat je zwanger bent. De Nuva-ring is zeker niet de enige oplossing. Zo zijn er nog het pessarium en het condoom of het vrouwencondoom, die allen geen invloed hebben op je hormonen.
ReagerenC.d11 juli 2018 om 14:54Oke super, ja vorige week donderdag voor het eerst ingebracht en ik dacht dat t gelijk veilig was ( beetje dom, viortaan eerst lezen ) maar kan nu mijn menstruatie wegblijven door de nuvaring of dat niet? En onveilig seks gehad is dus nu ook 6 dagen geleden… ik heb wel clearblue test gedaan maar negatief, kan dus nog te vroe zijn. Ik weet nu niet of ik de nuvaring uit moet doen en wachten rornik me menstruatie heb en dan weer in moet doen .
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2018 om 15:00Het was nog veel te vroeg voor de test….dat kan op zijn vroegst met een vroege test, 10 dagen na de seks. Hoe je de ring moet gebruiken staat uitvoerig in de gebruiksaanwijzing.
ReagerenC.d11 juli 2018 om 15:05Oke, dankjewel.
Ja in de bijsluiter staat dat ik pas mog starten op het moment van me eerste menstruatie maar dat had ik niet gedaan en later pas gelezen. Nu twijfel ik, t eruit halen en met me menstruatie inbrengen zoals t hoort of gwn over 3 weken eruit halen voor de stop week en tussen tijds een test doen om te kijken of ik zwanger ben of niet.
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2018 om 15:08Over 3 weken de stopweek inlassen zoals eigenlijk de bedoeling is. Maar wel rekening ermee houden dat je niet beschermd bent door de ring
ReagerenC.d11 juli 2018 om 15:12