Zoeken Vraag het forum

De pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hi! Ik ben sinds kort aan de pil. Heb de eerste strip geslikt en na 21 dagen stopweek gehouden. Gewoon weer op tijd begonnen en nu moet ik nog 4 pillen tot ik mijn stopweek weer heb echter komt het mij niet zo heel goed uit om volgende week een bloeding te hebben. Kan ik dan beter met de hele volgende strip doorgaan of kan ik ook bijv alleen met de eerste week van de tweede strip doorgaan en dan een stopweek inlassen? En heeft dit alles nog invloed op de betrouwbaarheid van de pil?

6 reacties
    Reageren
    x

Gewoon doorgaan met de nieuwe pil! dan behoud je dezelfde stopweek.

Reageren
    Anoniem

gewoon de hele volgende strip gelijk nemen bedoel je? Heeft dat geen invloed op de betrouwbaarheid dan nee toch?

Reageren
    A

Hoi.

Als je de pil doorslikt. ( Dus geen stopweek inlast.) heeft het geen invloed op de betrouwbaarheid.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt doorgaan zonder stopweek met de nieuwe strip en die afmaken. Je mag ook na 7 dagen de pil van de nieuwe strip te hebben gebruikt een stopweek inlassen. Begin daarna dan wel met een nieuwe strip en bewaar de aangebroken strip als reserve

Reageren
    Anoniem

nog een laatste vraag (om het helemaal perfect in te kunnen plannen haha) zou ik ook van de nieuwe strip 3 of 4 pillen kunnen slikken en dan stopweek laten komen? dat mijn stopweek dan van dagen veranderd is voor mij geen probleem. Is dit mogelijk of beïnvloed het de betrouwbaarheid?

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat kan ook

Reageren
Reageer op: De pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.