Zoeken Vraag het forum

Onder Narcose in stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter

Hallo allen,

Tijdens haar stopweek is mijn vriendin geopereerd en is daarbij onder narcose geweest. Nu hebben we sinds een week voor de operatie voor de zekerheid condooms gebruikt tijdens de seks, maar is gisteren in week 3 van haar pil (de strip na de stopweek met narcose) het condoom gescheurd. Nu was ik nog niet klaargekomen maar i.v.m. voorvocht vragen wij ons af of de pil op dat moment al weer veilig was?

Alvast bedankt voor de hulp!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Of ze al beschermd was door de pil kan ik zo niet zeggen. In ieder geval na de stopweek weer. Alleen acht ik de kans om zwanger te raken nihil. In voorvocht zitten biologisch gezien geen levende spermacellen, tenzij er kort van tevoren een zaadlozing zou zijn geweest en je niet meer geplast hebt.

Reageren
    Peter

Dag Tandor,

Bedankt voor je reactie. Een zaadlozing van tevoren was niet het geval. Dus dat lucht al wat op.

De anesthesist gaf aan dat de pil gedurende de rest van de cyclus onbetrouwbaar was. Nu vraag ik me af of de cyclus na de stopweek (waarin de operatie plaats vondt) al afgelopen was, of dat de cyclus nu na deze strip (vandaag) pas afgelopen is.

Reageren
    John (moderator)

Na de eerstkomende stopweek

Reageren
    Peter

Even afwachten dus of ze van de week ongesteld wordt.

Bedankt voor de hulp!

Reageren
Reageer op: Onder Narcose in stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.