- Peter5 juni 2018 om 15:10
Hallo allen,
Tijdens haar stopweek is mijn vriendin geopereerd en is daarbij onder narcose geweest. Nu hebben we sinds een week voor de operatie voor de zekerheid condooms gebruikt tijdens de seks, maar is gisteren in week 3 van haar pil (de strip na de stopweek met narcose) het condoom gescheurd. Nu was ik nog niet klaargekomen maar i.v.m. voorvocht vragen wij ons af of de pil op dat moment al weer veilig was?
Alvast bedankt voor de hulp!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 15:33Of ze al beschermd was door de pil kan ik zo niet zeggen. In ieder geval na de stopweek weer. Alleen acht ik de kans om zwanger te raken nihil. In voorvocht zitten biologisch gezien geen levende spermacellen, tenzij er kort van tevoren een zaadlozing zou zijn geweest en je niet meer geplast hebt.
ReagerenPeter5 juni 2018 om 18:10Dag Tandor,
Bedankt voor je reactie. Een zaadlozing van tevoren was niet het geval. Dus dat lucht al wat op.
De anesthesist gaf aan dat de pil gedurende de rest van de cyclus onbetrouwbaar was. Nu vraag ik me af of de cyclus na de stopweek (waarin de operatie plaats vondt) al afgelopen was, of dat de cyclus nu na deze strip (vandaag) pas afgelopen is.
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 18:14Na de eerstkomende stopweek
ReagerenPeter5 juni 2018 om 18:53