- Anoniem12 mei 2018 om 09:50
Ik heb de laatste tijd een probleem, ik ben namelijk net begonnen met de pil en het moment dat ik minder ongesteld werd (3 dagen later) heb ik gemeenschap gehad. Ik ben wel begonnen met het slikken van de pil op de dag van mijn eerste menstruatie. Maar ik heb het idee dat ik meerdere zwangerschapssymptomen heb. Zo heb ik gevoelige borsten en ben ik erg misselijk in de ochtend. Is het nou verstandig om een test te doen?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 mei 2018 om 10:23Als je op de eerste dag van de menstruatie met de pil bent begonnen, ben je sowieso vanaf de eerste pil beschermd. Bovendien is het zo, dat je tijdens je menstruatie sowieso niet zwanger kunt raken.
Reageren
De klachten die je hebt kunnen door de pil zelf veroorzaakt worden.Het zijn bijwerkingenNaanoooo17 mei 2018 om 10:26hey,
ik had zondag mijn laatste dag van de menstruatie en ben dus meteen met de pil begonnen nu slik ik hem al een paar dagen op dezelfde tijd. Alleen mijn vraag is stel ik heb vandaag seks ben ik dan beschermd tegen zwangerschap ?
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2018 om 10:43Als je nu de eerste keer met de pil bent begonnen, ben je de eerste 7 dagen dat je de pil neemt niet beschermd. Dan had je op de eerste dag van de menstruatie met de pil moeten starten
ReagerenCatootje18 mei 2018 om 07:16@Anoniem, gebruik van de pil bevordert oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven. Je kan er meer over vinden op internet.
Reageren