Zoeken Vraag het forum

Langdurige bruine afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • X

Hee,

ik ben 3 maanden geleden begonnen aan de prikpil. Hiervoor heb ik 1 jaar de pil geslikt. Ik ben over gestapt op de prikpil omdat ik veel last had van de gewone pil en mijn huisarts wilde de prikpil uitproberen.

In de eerste maand van het gebruik van de prikpil ben ik 10 dagen ongesteld geweest. Dit is voor mij normaal, voor dat ik hormonen slikte was ik het ook 10 dagen. Nu ben ik in de tweede maand niet ongesteld geworden maar heb ik wel bruine afscheiding. Dit is 2 weken heel veel geweest en houdt nu nog steeds aan, maar het is wel minder geworden dan eerst.

Ik heb seks, maar dit doen we met condoom en de bescherming die de prikpil mij geeft. Heeft iemand enig idee of dit zou kunnen komen door het gebruik van de prikpil? Of dat het misschien iets anders zou kunnen zijn?

Xxxx

5 reacties
    Reageren
    kiara

Ik heb ook de prikpil gehad en had ook bruine afscheiding gaat na de derde prik weer weg.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad door de prikpil veroorzaakt worden.

Reageren
    Catootje

Een langdurige menstruatie kan te maken hebben met oestrogeendominantie. Gebruik van de pil bevordert die oestrogeendominantie. De prikpil bevat weer een ander hormoon, wat op de kortere of langere termijn weer andere klachten kan geven.

Reageren
    Gerrie

Na 23jaar de prikpil te hebben gebruikt bwn ik nu een jaar geleden gestopt
    Nu een haar later heb ik bijna elke dag donker bruine afscheiding, is dat normaal?

Reageren
    John (moderator)

Eigenlijk niet. Ga met de klacht naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Langdurige bruine afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.