- X6 mei 2018 om 20:32
Hee,
ik ben 3 maanden geleden begonnen aan de prikpil. Hiervoor heb ik 1 jaar de pil geslikt. Ik ben over gestapt op de prikpil omdat ik veel last had van de gewone pil en mijn huisarts wilde de prikpil uitproberen.
In de eerste maand van het gebruik van de prikpil ben ik 10 dagen ongesteld geweest. Dit is voor mij normaal, voor dat ik hormonen slikte was ik het ook 10 dagen. Nu ben ik in de tweede maand niet ongesteld geworden maar heb ik wel bruine afscheiding. Dit is 2 weken heel veel geweest en houdt nu nog steeds aan, maar het is wel minder geworden dan eerst.
Ik heb seks, maar dit doen we met condoom en de bescherming die de prikpil mij geeft. Heeft iemand enig idee of dit zou kunnen komen door het gebruik van de prikpil? Of dat het misschien iets anders zou kunnen zijn?
Xxxx
5 reactiesReagerenkiara6 mei 2018 om 21:10Ik heb ook de prikpil gehad en had ook bruine afscheiding gaat na de derde prik weer weg.
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2018 om 23:37Dat kan inderdaad door de prikpil veroorzaakt worden.
ReagerenCatootje7 mei 2018 om 07:27Een langdurige menstruatie kan te maken hebben met oestrogeendominantie. Gebruik van de pil bevordert die oestrogeendominantie. De prikpil bevat weer een ander hormoon, wat op de kortere of langere termijn weer andere klachten kan geven.
ReagerenGerrie9 januari 2022 om 18:55Na 23jaar de prikpil te hebben gebruikt bwn ik nu een jaar geleden gestopt
Reageren
Nu een haar later heb ik bijna elke dag donker bruine afscheiding, is dat normaal?John (moderator)
9 januari 2022 om 18:56Eigenlijk niet. Ga met de klacht naar de huisarts
Reageren