- Anoniem10 april 2018 om 20:07
Heyy,
Ik heb een vraag waar ik me erg druk om maak.
Net hadden mijn vriend en ik veilig seks. Alleen is de condoom gescheurd. We weten niet of we er optijd bij waren. Wel gebruik ik gewoon elke dag de pil op de zelfde tijd de pil. Heb ik dan nog steeds kans dat ik zwanger kan raken??
Alvast bedankt!11 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 april 2018 om 20:15De pil is er toch juist voor om niet zwanger te raken bij onbeschermde seks? Als je de pil goed gebruikt, is er niets aan de hand en raak je niet zwanger
ReagerenTroy30 januari 2021 om 16:30dat is dus bij ons ook gebeurd alleen mijn vriendin vraagt ze nu af wanneer ze kan stoppen met de pil (pauze)
ReagerenJohn (moderator)
30 januari 2021 om 17:47Slikt ze de pil door zonder stopweek?
Reageren
Als ze de pil slikt en dat goed doet, maakt het niet uit dat de condoom is gescheurd. De pil is er toch voor bedoeld om niet zwanger te rakenTroy30 januari 2021 om 18:34ja ze heeft wel stopweken alleen de laatste was vorige maand dus neem aan dat het niet erg is
ReagerenJohn (moderator)
30 januari 2021 om 18:38Dus heeft ze de pil de laatste doorgeslikt zonder stopweek?
ReagerenTroy1 februari 2021 om 00:00Ja
ReagerenJohn (moderator)
1 februari 2021 om 00:03Dat is het geen probleem en kan ze gewoon een stopweek starten. Ze is en blijft dan gewoon beschermd door de pil
ReagerenTim23 juli 2022 om 03:24Hi, dit is bij mij en mijn vriendin ook gebeurd. Echter slikt ze de pil (50g) met stopweken en haar laatste stopweek was 2 weken terug. Moeten we ons zorgen maken om een zwangerschap en wanneer kan ze de volgende stopweek weer nemen?
ReagerenJohn (moderator)
23 juli 2022 om 19:18Als ze de pil goed gebruikt raakt ze niet zwanger. Gewoon de volgende stopweek als de pilstrip klaar is zoals gebruikelijk
ReagerenAnoniem1 mei 2025 om 12:38Hallo,
Reageren
Zit met een vervelende vraag… ik ben op 28/04 gestart met mini pil te gebruiken en heb gisteren sex gehad met mijn partner. Probleem is dat de condoom is gescheurd bij het vrijen en hadden dit pas door wanneer we dit zagen…
Nu is de vraag wat ik moet doen en maak me zorgen of ik voldoende beschermd ben, omdat de apotheker ook zei van de eerste 3 weken toch sex te hebben met condoom… maar die is dan gescheurd 🤷🏻♀️
Help!!John (moderator)
1 mei 2025 om 14:39Welke pil heb je? ( merknaam)
Reageren
Ben je op de eerste dag van de menstruatie met de pil gestart?