Zoeken Vraag het forum

De pil.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hoi hoi, ik ben gister avond mijn allerlaatste pil vergeten. (heb hem vannochtend uit schrik meteen ingenomen)
    Ik heb de hele maand en vorige maand geen seks gehad.
    Moet ik nu nog even door slokken of na deze pil gewoon stoppen?
    Weet eerlijk gezegd niet zeker of het binnen de 36 uur was dat ik hem innam.
    Super bedankt alvast!

5 reacties
    Reageren
    Anoniempje

Ik bedoelde dus doorslikken.
    Ik weet echt niet hoelaat ik hem eergisteren avond heb genomen. Tussen 9 en 11. Maar de precieze tijd weet ik niet meer.
    Ik weet wel dat ik hem vannochtend tussen 8/9 zoiets heb genomen.
    Ik heb geen seks gehad. En voorlopig ook niet van plan. Dus zou ik dan moeten doorslikken? En zo ja hoelang?
    Vergeet hem eigenlijk nooit dus snap er nu even niks van wat ik wel en niet moet doen haha.

Reageren
    John (moderator)

Je had even de bijsluiter moeten lezen. Het was beter geweest als je de vergeten pil niet meer had genomen en meteen een stopweek was begonnen. Je kunt nu een stopweek straten maar er dan wel rekening mee houden, dat je de eerste 7 dagen van de nieuwe strip niet beschermd bent. je kunt ook de pil zonder stopweek doorslikken. Dan ben je en blijf je wel beschermd

Reageren
    John (moderator)

Als geen seks hebt gehad en er ook geen gaat hebben, kun je gewoon een stopweek inlassen. Na de stopweek mag je dan de eerste 7 dage ook geen onbeschermde seks hebben

Reageren
    Anoniempje

Op welkw dag moet ik dan weer beginnen? De dag dat ik de laatste nam of de dag dat ik hem had moeten nemen??

Reageren
    John (moderator)

Je hebt als het goed is de laatste pil op vrijdag genomen. Dan moet je uiterlijk zaterdag weer met de nieuwe strip beginnen. Een dag eerder mag ook als je dat beter uitkomt.

Reageren
Reageer op: De pil.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.