Zoeken Vraag het forum

Beschermd of niet (ingewikkeld)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Noa

Hallo,
    Misschien een stomme vraag maar toch even voor de zekerheid.
    Na mijn stopweek Begon ik dinsdag weer met slikken toen was ik zaterdag en zondag de pil vergeten te slikken. Maandag (vandaag) heb ik de 2 Vergeten pillen toch geslikt (moet ik dan vanavond nog een pil of niet? dan heb ik dus 3 pillen op een dag dus lijkt mij niet). Morgen, dinsdag dus slik ik gewoon netjes weer mijn pil en woensdag ook. Ben ik woensdag dan beschermd of niet?

ps. Ik was de pil vergeten omdat ik mijn strip bij iemand had laten liggen

ps #2. Ik ben de laatste tijd een beeetje vergeetachtig dus t kan zijn dat ik die dinsdag na mijn stopweek een dag te laat was met slikken dus dat ik misschien een iets te lange stopweek heb gehad maar dat weet ik niet zeker. Ik weet het, erg ingewikkeld

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moet niet nog een pil extra slikken. Maar je bent de eerste 7 dagen niet beschermd. Ook in de stopweek was je niet beschermd. En als je ook nog een dag te laat zou zijn begonnen en je hebt onbeschermde seks gehad in de stopweek loop je ook nog risico op zwangerschap.

Reageren
    Noa

oh.

Hoezo ben ik in de stopweek niet beschermd geweest?

Ik snap dat als ik een dag te laat ben begonnen dat ik niet beschermd was maar als dat niet het geval is geweest hoezo ben ik dan nog steeds niet beschermd geweest in m’n stopweek?

Reageren
    John (moderator)

Ik heb dat een beetje verwarrend opgeschreven… als je te laat met de nieuwe strip was begonnen, dan was je in de stopweek niet beschermd.

Reageren
    Noa

oh oke ja ik snap ’t!

Is het handig om nu een zwangerschapstest of zal ik nog even wachten?

Reageren
    John (moderator)

Wanneer ( hoeveel dagen geleden) was je de pillen vergeten?

Reageren
    Noa

uhm gister en eergisteren was ik ze vergeten en heb vanochtend ze allebei geslikt

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je die van vandaag toch nog nemen…   Je moet een keer de bijsluiter lezen. Daar staat in wat je moet doen als je de pil een keer vergeet

Reageren
    Noa

Oke zal ik doen dan
    Ja heb ik gedaan maar er staat niet mijn ingewikkelde andere dingen in vermeld
    Maar is een zwangerschapstest noodzakelijk nu? En ook al slik zo m’n 3e pil dus die ik vandaag moet slikken ben ik nog steeds niet beschermd voor een week neem ik aan toch?

Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschapstest kun je pas over twee weken doen. Je moet zelf weten of je er wilt doen.

Je bent de komende 7 dagen niet beschermd.

Reageren
Reageer op: Beschermd of niet (ingewikkeld)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.