- Noa12 februari 2018 om 13:33
Hallo,
Misschien een stomme vraag maar toch even voor de zekerheid.
Na mijn stopweek Begon ik dinsdag weer met slikken toen was ik zaterdag en zondag de pil vergeten te slikken. Maandag (vandaag) heb ik de 2 Vergeten pillen toch geslikt (moet ik dan vanavond nog een pil of niet? dan heb ik dus 3 pillen op een dag dus lijkt mij niet). Morgen, dinsdag dus slik ik gewoon netjes weer mijn pil en woensdag ook. Ben ik woensdag dan beschermd of niet?ps. Ik was de pil vergeten omdat ik mijn strip bij iemand had laten liggen
ps #2. Ik ben de laatste tijd een beeetje vergeetachtig dus t kan zijn dat ik die dinsdag na mijn stopweek een dag te laat was met slikken dus dat ik misschien een iets te lange stopweek heb gehad maar dat weet ik niet zeker. Ik weet het, erg ingewikkeld
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 13:38Je moet niet nog een pil extra slikken. Maar je bent de eerste 7 dagen niet beschermd. Ook in de stopweek was je niet beschermd. En als je ook nog een dag te laat zou zijn begonnen en je hebt onbeschermde seks gehad in de stopweek loop je ook nog risico op zwangerschap.
ReagerenNoa12 februari 2018 om 17:17oh.
Hoezo ben ik in de stopweek niet beschermd geweest?
Ik snap dat als ik een dag te laat ben begonnen dat ik niet beschermd was maar als dat niet het geval is geweest hoezo ben ik dan nog steeds niet beschermd geweest in m’n stopweek?
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 17:31Ik heb dat een beetje verwarrend opgeschreven… als je te laat met de nieuwe strip was begonnen, dan was je in de stopweek niet beschermd.
ReagerenNoa12 februari 2018 om 17:33John (moderator)
12 februari 2018 om 17:35Wanneer ( hoeveel dagen geleden) was je de pillen vergeten?
ReagerenNoa12 februari 2018 om 19:49uhm gister en eergisteren was ik ze vergeten en heb vanochtend ze allebei geslikt
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 19:51Dan moet je die van vandaag toch nog nemen…Â Â Je moet een keer de bijsluiter lezen. Daar staat in wat je moet doen als je de pil een keer vergeet
ReagerenNoa12 februari 2018 om 22:38Oke zal ik doen dan
Reageren
Ja heb ik gedaan maar er staat niet mijn ingewikkelde andere dingen in vermeld
Maar is een zwangerschapstest noodzakelijk nu? En ook al slik zo m’n 3e pil dus die ik vandaag moet slikken ben ik nog steeds niet beschermd voor een week neem ik aan toch?John (moderator)
12 februari 2018 om 22:45Een zwangerschapstest kun je pas over twee weken doen. Je moet zelf weten of je er wilt doen.
Je bent de komende 7 dagen niet beschermd.
Reageren