Home / Anticonceptie & abortus / pil
Hi,
Als je de pil slikt, maar toch daardoor heen zwanger zou raken, een paar dagen voor de stopweek, zou die maand dan al meteen de menstruatie uitblijven? aangezien het dan maar een paar dagen zit tussen de seks en de stopweek. En is het van invloed als je zelf de stopweek inkort? bijv seks op maandag, vrijdag laatste pil.. 2 dagen eerder stoppen.
Pil niet heel consequent genomen, vraag me nu af of ik na mn menstruatie zeker kan zijn dat ik niet zwanger ben.
Als het zo kort voor de stopweek is kun je dat niet met zekerheid zeggen. Daarom koet je als je een pil vergeet of veel te laat neemt in de derde week van des strip, gelijk en stopweek inlassen,of zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Het inkorten va de stopweek heeft total geen zin.
Bedankt voor de snelle reactie! Wat is nu het beste dat ik kan doen? ik wil namelijk over gaan stappen op een implanon en ik wacht nu op mijn menstruatie. Maar wat is dan het best om te doen aangezien ik na deze menstruatie geen 100% zekerheid heb? en na hoeveel dagen kan ik evt testen?
Kan ik nu wel gewoon alsnog de implanon zetten deze week dan?
bespreek het dan eerst even met je huisarts
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!