- Maria23 januari 2018 om 16:19
Hallo,
Misschien een domme vraag maar ik vraag het me toch af. De morning after pil zorgt ervoor dat de eisprong wordt uitgesteld totdat alle spermacellen dood zijn. Hierdoor kan er geen bevruchting plaats vinden en wordt je niet zwanger.
Alleen wat als je seks hebt gehad nĂ¡ je eisprong. Heeft het dan nog zin een morning after pil te slikken? Want het uitstellen van de eisprong kan dan al niet meer.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 januari 2018 om 16:46De morning after pil, stelt niet de eisprong uit. De morning-afterpil bevat een hormoon (levonorgestrel). Dit hormoon voorkomt dat een bevruchte eicel zich in de baarmoeder kan innestelen.
ReagerenMaria23 januari 2018 om 17:46In de gebruiksaanwijzing staat letterlijk dit:
Ellaone bevat de stof ulipristalacetaat dat werkt door het wijzigen van de werking van het natuurlijke hormoon progesteron dat nodig is om een eisprong te laten plaatsvinden. Als gevolg daarvan werkt EllaOne door het uitstellen van de eisprong.
Dat is dan toch niet het innestelen?
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2018 om 18:07Ik wist niet dat het over de Ellaone ging. Die werkt inderdaad anders dan de andere MAP’n
Reageren
Die stelt inderdaad de eisprong op dat moment uit, maar dat wil niet zeggen dat deze daarna niet alsnog op gang zou kunnen komenMaria23 januari 2018 om 18:51Dat snap ik, maar mijn vraag is of het zin heeft deze te slikken als je weet dat je eisprong al is geweest
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2018 om 00:06Als je 100% zeker weet da de eisprong al is geweest, zou dat niet hoeven
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2018 om 00:06Als je 100% zeker weet da de eisprong al is geweest, zou dat niet hoeven
Reageren