Zoeken Vraag het forum

Zwangerschapstest met spiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mandy

Hallo,
    Ik heb sinds een jaar een mirena spiraal. En sinds de afgelopen twee weken heb ik zwangerschaps symptomen.
    Ik ben van plan een zwangerschapstest te halen.

De vraag hierbij is, hoe doe ik deze zwangerschapstest correct als ik maar om de paar maanden ongesteld word of maakt dat niet uit.
    Hoe accuraat is de test als je een spiraal hebt?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voer de test nauwkeurig uit zoals in de gebruiksaanwijzing staat. De spiraal heeft daar geen invloed op.

Reageren
    Mandy

Jaa dat begrijp ik, ik wordt alleen nog maar ongesteld om de 4 a 5 maanden. Als ik daarop moet wachten, is het al te laat.

• Dus in die zin, weet ik niet wanneer het meest accuraat is om de test te doen. Of moet ik daar geen rekening houden en op de eerstvolgende ochtend de test doen?
    Reageren
    John (moderator)

Testen kun je vanaf 2 – 2,5 weken na de seks

Reageren
    Mandy

Okee heel erg bedankt voor de snelle reacties.
    Heb hier tenminste genoeg informatie uit kunnen krijgen.

Groetjes!

Reageren
Reageer op: Zwangerschapstest met spiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.