- Daphne2 januari 2018 om 09:31
Hallo ik heb voorheen jaren de anticonceptie pil geslikt,even gestopt en bij het opstarten allerlei klachten, waardoor ik afgelopen jaar 5 verschillende anticonceptiepillen op eigen houtje heb uitgeprobeerd. De laatste pil was de microgynon 20 een zeer lichte pil. Omdat ik klachten bleef houden, naar de gyneacoloog geweest. Die constateerde een te laag endometrium, namelijk van 1,5mm en eenzijdig namelijk te weinig oestrogeenaanmaak,terwijl het de laatste dag van me pilstrip was. Haar advies was om een zwaardere pil te nemen, omdat naar haar zeggen de pil te licht was en de boel niet in balans was.
Ik slik nu de Yasmin. Maar mijn vraag is als volgt
– kan een zwaardere pil er voor zorgen dat het dikker wordt? In deze pil zit maar 10mg meer oestrogeen en wel een andere type progesteron
– hoeveel moet het mm zijn dat het normaal is?
– als ik hem even doorslik dus geen stopweek, dan lijkt het me toch dat het baarmoederslijmvlies dikker wordt?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 januari 2018 om 09:43Ja een zwaardere pil kan dat ondersteunen
Reageren
De dikte van het boermoederslijmvlies kan variëren maar idealiter tussen 3 en 5 mm.2 januari 2018 om 11:45Oké dankuwel maar is het niet zo dat er een verschil is qua dikte als je de pil wel of niet slikt? De 3 tot 5mm die u aangeeft is dit alleen voor mensen die anticonceptie slikken? Want baarmoederslijmvlies is toch hoger bij mensen die het niet slikken las namelijk dat 7mm pas goed of normaal is?
ReagerenJohn (moderator)
2 januari 2018 om 13:47De meningen zijn daar nogal over verdeeld. De anticonceptiepil kan voor dunner slijmvlies zorgen als ze langer wordt gebruikt. Maar dat is ook afhankelijk van de hormonen die in de betreffende pil zitten
ReagerenCatootje3 januari 2018 om 08:42Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie, wat op de kortere of langere termijn allerlei klachten kan geven. De pil creëert als het ware een soort zwangerschapssituatie zonder dat je daadwerkelijk zwanger bent, wat tot gevolg kan hebben dat je wat dikker wordt en opgezette borsten krijgt. Tevens onttrekt de pil allerlei vitaminen en mineralen aan je lichaam, wat ook allerlei klachten kan geven. Voor je gezondheid hoef je hem dus zeker niet te slikken. Gynaecologische problemen zijn ook op andere manieren op te lossen.
Reageren