- Thirza29 december 2017 om 03:39
Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand me via deze weg snel kan informeren/adviseren over de situatie waar ik in zit:
Ik ben nu een jaar gestopt met de pil omdat m’n relatie na 2 jaar was uitgegaan en ik me fijner voel zonder hormonen.
8 of 9 dec was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.Nu heb ik in de nacht van 27 op 28 dec weer gemeenschap gehad maar we kwamen er pas later achter dat het condoom helemaal was afgegleden. Hij is niet in me klaargekomen, maar dat geeft natuurlijk niet veel zekerheid want voorvocht kan ook spermacellen bevatten. De volgende ochtend weer onbeschermde seks gehad (dom :(), zonder klaarkomen. Ik heb daarna meteen een MAP (NorLevo) gehaald. Deze is ongeveer 10 uur na de eerste keer seks (en 2 uur na de tweede keer) ingenomen.
Nu heb ik aan de hand van m’n cyclus (meestal 28 of 29 dagen) mijn eisprong berekend. Dit kan per persoon verschillen dus ik gok dat het rond 22/23/24 december moet zijn geweest. Ik heb rond m’n eisprong meestal wat afscheiding, maar ik heb er niet op gelet welke dag dit deze maand was.
Dit betekent dat ik de MAP waarschijnlijk ná mijn eisprong heb ingenomen. De bijsluiter zegt dat de MAP een eisprong uitstelt, maar wat doet het als die eisprong (en dus de vruchtbare periode) al is geweest? Ik lees op verschillende fora dat de hormonen in de MAP ook innesteling van een mogelijk al bevrucht eitje voorkomt (hoe snel gaat dat trouwens, mocht mijn eitje toevallig nog wel ‘geleefd’ hebben?), maar deze berichten zijn van een aantal jaren geleden en ik vind dit niet terug in de bijsluiter. Kan iemand me hier iets meer over vertellen?
Ik ga volgende week voor de zekerheid een paar zwangerschaptesten doen, maar hoe groot zou de kans zijn dat ik zwanger ben geraakt? Ik ben 23 jaar en hier echt nog niet aan toe.Trouwens voor degenen die erover vallen, aangezien ik weer seksueel actief ben zal ik de eerstvolgende menstruatie weer beginnen met de pil of misschien de NuvaRing. Daarnaast zal ik binnenkort ook een SOA test gaan doen.
Liefs
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 december 2017 om 09:57De kans op een zwangerschap zal toch wel erg klein zijn.
Reageren
De MAP werkt niet, als de eicel al bevrucht zou zijn wanneer je de MAP neemt. Maar als er geen zaadlozing is geweest, is het toch niet erg waarschijnlijk dat je zwanger raakt.Thirza29 december 2017 om 22:05Bedankt voor je reactie. Vanmorgen tijdens het plassen viel het condoom opeens in de wc, ik was hem al kwijt…
Reageren
Maar er heeft dus blijkbaar 1,5 dag een stuk latex in m’n lichaam gezeten. Kan dit ook nog kwaad?John (moderator)
29 december 2017 om 23:00je zou een infectie kunnen krijgen
ReagerenThirza8 januari 2018 om 01:185 jan moest ik weer ongesteld worden, m’n buik voelde ook alsof het ging komen dus ik wachtte af maar ik ben de afgelopen drie dagen alleen een paar druppeltjes donker bloed verloren. Het zet niet echt door.
Door de MAP is m’n hormoonhuishouding waarschijnlijk goed in de war, maar krijgen anderen wel een goede bloeding na de MAP? Of kan dit ook nog later komen? Want op zich gebeurde er op de dag dat ik normaal weer ongesteld moest worden wel íets, maar niet zoals normaal.
Heb al 2 testen gedaan, beide negatief, maar het was misschien ook nog net iets te vroeg om te testen?
Er is trouwens wel een zaadlozing geweest de eerste keer, maar hij ging ‘voor het zingen de kerk uit’…
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2018 om 11:27Voor het zingen de kerk uit is de minst betrouwbare methode…
Reageren
De MAP kan je hormoonhuishouding inderdaad behoorlijk ontregelen. Ik denk dat je gewoon nog even moet afwachten.Flower26 juli 2018 om 21:10hoop dat iemand mij kan helpen?!
ik heb afgelopen zondagmiddag en avond onveilig sex gehad met mijn partner. Hij is 2x toe klaargekomen. Volgens mijn app was dat mijn evulatie. Dus 14 tot mijn volgende menstruatie en de 15e dag van mijn cyclus. Ik heb op dinsdag de MAP ingenomen (elleone). Zou er een kans zijn dat ik toxh zwanger kan zijn? Ik lees verschillende verhalen en een zwangerschapstest is nu te vroeg?
Ik zou het niet erg vinden, maar had het liever uitgesteld tot na mijn vakantie ivm met misselijkheid etc.
alvast bedankt !!
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2018 om 01:15De MAP werkt niet altijd in alle gevallen…… maar om te testen is het nog veel te vroeg.. Dat kan pas 2 weken na de onbeschermde seks
ReagerenFlower27 juli 2018 om 09:42de kans dat je zwanger bent is heel klein, omdat hij niet is klaargekomen.
Reageren