- B29 juli 2017 om 10:22
ik ben gisteravond vergeten de pil in de nemen.
ik zit in de eerste week van de tweede strip, dag 5. İk neem de pil gewoonlijk tussen 21-22 uur in. İk heb hem zojuist om 10u ingenomen, dus 12uur te laat.
Welke maatregelen moet ik nu nemen?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 juli 2017 om 12:18Heb je de pil zonder stopweek doorgeslikt?
ReagerenB29 juli 2017 om 14:07Nee, ik had vorige week een stopweek en ben maandag begonnen met de pil.
dus ik ben de pil dag 5 van de nieuwe strip vergeten te slikken. Althans 12uur te laat geslikt..
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2017 om 14:26Als je onbeschermde seks hebt gehad, zou je de Morning After Pil moeten nemen. Zo snel mogelijk! Als je de MAP gebruikt, is de pil niet meer betrouwbaar tot NA de volgende stopweek.
Als je geen onbeschermde seks hebt gehad de laatste 4 dagen voor het vergeten van de pil, is dat niet nodig, maar moet je er rekening mee houden, dat de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar is.
ReagerenB29 juli 2017 om 14:42Gelukkig heb ik geen seks gehad de afgelopen dagen. Maar betekend dit dat ik een condoom moet gebruiken de komende 7 dagen?
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2017 om 14:47Helemaal juist!
ReagerenB29 juli 2017 om 15:03Oki dank u.. wel raar trouwens. Normalitair is de tweede week na je menstruatie toch je vruchtbare week. Hoe komt het dat het met de pil de eerste week is?
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2017 om 15:08de tweede week klopt, als je de pil niet gebruikt. Normaliter is de eisprong in/op het einde van de tweede week van de cyclus. Als je de pil slikt is er geen eisprong en ook geen vruchtbare periode, behalve als je de eerste week of de derde week een pil vergeet. Dan kan er spontaan een eisprong worden opgewekt.
ReagerenB30 juli 2017 om 00:38