- Gewoonanoniem23 juli 2017 om 10:06
Mijn vriend en ik hebben al een tijdje seks, ik ben aan de pil en we gebruiken voor de zekerheid een condoom. De laatste keer dag we seks hadden was drie dagen geleden, het condoom was in mij eraf gegaan toen hij was gekomen. Ik schrok super erg en dacht gelijk dat ik zwanger was. Â Ik ben al meer dan een jaar aan de pil en slik hem regelmatig.
Toch vraag ik me af of de anticonceptie pil voldoende conceptie is om niet zwanger te raken? Of zal ik alsnog de noodpil halen tegen zwangerschap (we zitten nog binnen het tijdslimit)..
Alvast heel erg bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juli 2017 om 11:47Als je de pil goed slikt en er geen vergeet, is dat toch echt niet nodig. De pil is het meest betrouwbare anticonceptiemiddel dat er is.
ReagerenGewoonanoniem23 juli 2017 om 12:59Oke dankuwel!
Met de pil goed slikken bedoelt u toch gewoon elke dag op een geregeld tijdstip innemen zonder er eentje te vergeten. Verder ben ik ook niet ziek geweest de afgelopen tijd, met overgeven en diaree bijvoorbeeld. Daarmee is de pil dus ook niet gestoord tijdens mijn cyclus.
ReagerenJohn (moderator)
23 juli 2017 om 13:24Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Â Je raakt dan niet zwanger
Reageren