- Liezo15 juli 2017 om 17:03
Hoi,
Ik heb al een tijdje last van doorbraakbloedingen. Eerst omdat ik de pil lang had doorgeslikt (3 maanden), maar daarna heb ik gewoon netjes 2 keer elke maand een stopweek genomen. Nu is het zo dat telkens als ik 1x de pil pas in de middag neem ipv de ochtend, ik meteen een doorbraakbloeding krijg! Alleen kan ik nu niet zomaar een stopweek nemen, omdat ik eerst de pil 21 dagen geslikt moet hebben (anders is het niet veilig). Alleen het is lastig, want ik krijg er erge buikpijn van, een raar gevoel in m’n onderbuik. Dus: wat kan ik het beste doen nu? Stel ik neem wel nu een stopweek, Hoelang is de pil dan niet meer veilig?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juli 2017 om 18:47Je moet nu geen stopweek houden. Ga naar de huisarts met de klachten. Het is heel goed mogelijk dat je een iets sterkere pil nodig hebt.
ReagerenLiezo16 juli 2017 om 20:36kan ik echt niet gewoon nu een stopweek inlassen? Wat zijn precies de gevolgen en Hoelang ben je dan niet veilig?
ReagerenJohn (moderator)
16 juli 2017 om 23:31De klachten gaan niet over door nu een stopweek in te lassen
Hoe lang heb je de pil nu na de stopweek geslikt?
ReagerenLiezo17 juli 2017 om 10:34ook niet als tijdelijke oplossing? (Ben nu op vakantie en wil dan hierna zwaardere pil nemen of spiraaltje …)
Moer vandaag de 14e pil nemen, sinds de vorige stopweek. Dus moet er nu nog 8.
ReagerenJohn (moderator)
17 juli 2017 om 10:44Neem dan nog enkele (3 dagen) de pil en las dan een vervroegde stopweek in. Dan blijf je in ieder geval beschermd. Kun je daarna dan wel weer op tijd met een nieuwe strip beginnen?
ReagerenLiezo17 juli 2017 om 15:34ik heb genoeg pillen om daarna door te gaan. Dus (inclusief vandaag) nog 3 pillen slikken, dan 7 dagen stoppen en daarna de strip afmaken. En dan weer stopweek? Bedankt iig voor uw antwoord
ReagerenJohn (moderator)
17 juli 2017 om 18:39Je moet na de vervroegde stopweek met een nieuwe strip beginnen en die helemaal afmaken.
Reageren