Zoeken Vraag het forum

De stopweek later?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meike

Ik slik nu 2 maanden de pil door over 10 dagen is mijn laatste pil van de strip en ik wilde dan een stopweek doen maar ik ga over 10 dagen onverwachts 4 dagen naar het buitenland kan je de pil dan 4 dagen langer slikken dus 4 pillen van een andere strip of loopt alles dan door elkaar en in de war…. en dat ik dan na die 4 extra pillen de stopweek doe en is het in die 4 dagen mogelijk om seks te hebben of niet?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kun je zo doen. dat is verder geen probleem

Reageren
    Meike

Maar dan toch bij elke strip stop ik dus na de 4e pil? En dan een stopweek?

Reageren
    John (moderator)

Hoe zo stop je dan bij elke strip na de 4de pil?   Dat doe je toch maar eenmalig? Na die 4 extra pillen las je gewoon een stopweek in. Maar dat schreef je toch al?

Reageren
    Meike

Ik bedoel te zeggen…normaal als je strip leeg is doe je een stopweek maar als je van 1 pil 4 pillen eruit haalt en een stopweek doet moet je tellen tot welke pil van een andere steip je moet slikken toch

Reageren
    John (moderator)

Nee.

Je start met een een nieuwe strip, neemt daar 4 pillen van in, houdt een stopweek en na de stopweek begin je gewoon weer met een nieuwe strip.  De strip waar dan 4 pillen uit zijn, bewaar je als reserve. Als je dat zo niet doet, raak je je in de war…

Reageren
Reageer op: De stopweek later?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.