Zoeken Vraag het forum

2x doorbraakbloeding tijdens 1 doorslik maand?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jeroen

Is het vreemd dat mijn vriendin soort van 2x een doorbraak bloeding heeft verkregen in 1 maand van doorslikken?

Ter verduidelijking: We gingen aantal weken terug op vakantie, en mijn vriendin nam de optie om de pil door te blijven slikken. Rond dag 2 of dag 3 van de nieuwe strip kreeg ze last van doorbraakbloeding. Dit was maar 1 malig en kwam verder niet meer terug. Nu met ongeveer nog 4 of 5 pillen te gaan, kreeg ze deze avond alweer last van een doorbraak bloeding.

Is dit normaal?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan heel goed. Het zou dan ook beter zijn, om nu meteen met een stopweek te starten en de strip niet eerst af te maken.

Reageren
    Jeroen

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar hoezo als ik vragen mag? (ben er zelf niet zo thuis in), heeft dat geen invloed op de bescherming?

Reageren
    John (moderator)

Nee dat heeft zeker geen invloed op de bescherming.

De reden is, dat als ze dat niet niet doet, ze hierna meer kans op nieuwe doorbraakbloedingen heeft gedurende het gebruik van de pil

Reageren
    Jeroen

Dan weet ik dat ook weer, vooral omdat we vandaag nog onveilige gemeenschap hadden. Ik zal het haar doorgeven, bedankt voor het snelle antwoorden.

Reageren
    Jeroen

Viel me nog te binnen: hoelang eigenlijk na de pil kan me vriendin ongesteld worden met deze doorduk bloeding?

Normaal is dat tussen de 3de en 4de dag, dus doet de doorbraak blieding het “vervroegen”?

Mijn vriendin geeft me net door dat ze er nu opeens geen last van meer heeft na 2 dagen die doorbraak bloeding te hebben gehad. Kan natuurlijk in de middag of avond nog langs komen

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik zo niet kan beantwoorden.

Reageren
Reageer op: 2x doorbraakbloeding tijdens 1 doorslik maand?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.