- pff9 april 2017 om 21:00
ik ben een meisje van 15 en maak me ernstig zorgen over of ik zwanger zou kunnen zijn. Uiteraard heb ik dit al getest en was het telkens negatief. Ik heb dus ongeveer twee weken geleden seks gehad met mijn vriendje (hij is niet in mij klaargekomen) op de dag van mijn eisprong. Ik zit ook aan de pil en heb die telkens correct ingenomen en ook geen verdere medicatie die de werking zou verminderen. Ik heb erg veel gelezen online en ben begonnen me te informeren over eventuele symptomen van zwangerschap en de eerste week voelde ik me wel misselijk en had eenbeetje pijn in mijn onderbuik. Waar ik nu het meest mee zit zijn mijn borsten waarbij ik aan de zijkant iets hard voel en de aders zeer zichtbaar zijn. Ik had het verteld aan mijn moeder en die zei dat het lag aan dat ik in de groei zat (we hebben dan meteen de test gekocht die negatief bleek te zijn) maar dat hard deeltje in mijn borst vind ik gewoon raar dat dat daar ineens nu zit. Dit alles leverde wel erg veel stress op dus ongeveer een maand zat ik elke dag te stressen en werd ik er zeer emotioneel van.
Help me alsjeblieft, heeft iemand dit al eens meegemaakt of weet er iemand raad?
veel liefs
1 reactieReagerenJohn (moderator)
9 april 2017 om 23:03(hij is niet in mij klaargekomen) op de dag van mijn eisprong. Ik zit ook aan de pil en heb die telkens correct ingenomen en ook geen verdere medicatie die de werking zou verminderen  Zo kun je toch niet zwanger raken… Bovendien kun je 2 weken na de seks onmogelijk zwangerschapssymptomen  hebben. Daarnaast heb je dus geen eisprong als je de pil neemt. De klachten van de borsten zijn zoals je moeder zegt, door de groei en de hormonen van de puberteit.
Reageren