- Anoniem3 maart 2017 om 07:35
Hoi,
Ik vroeg me af hoe het zit met het innemen van de pil met water. Is het niet zo dat wanneer je de pil met water inneemt de pil dan al eerder uiteenvalt voordat ie in je maag terecht is gekomen? Sorry maar ik ben pas net met de pil begonnen, dus heb soms nog wat vragen.
18 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 10:59Nee, ze valt niet eerder uiteen. Ze gaat alleen wat makkelijker en sneller door je slokdarm naar je maag toe.
ReagerenAnoniem4 maart 2017 om 14:07Ik neem de pil juist in zonder water. Soms heb ik wel eens dat de pil met slikken nog op m’n tong ligt en dat hij pas bij de tweede keer slikken weg is. Kan dat eigenlijk kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2017 om 14:40Het is toch echt de bedoeling dat je die pil met water inneemt.
ReagerenAnoniem4 maart 2017 om 14:44Er zijn genoeg mensen die het zonder water doen. Ik doe het al best lang zo. Het zorgt er toch niet voor dat de werking van de pil verminderd?
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2017 om 15:15Het advies in de bijsluiter om de pillen met vloeistof in te nemen staat er niet voor niets. De pillen komen sneller in je maag en worden beter opgenomen. Als de pil in keel blijft plakken valt ze uit elkaar. Dat kan invloed hebben op de werking en kan irritaties van je keelslijmvlies en schimmelinfecties veroorzaken.
ReagerenAnoniem4 maart 2017 om 15:22Oke, dan zal ik in het vervolg overgaan op het met water innnemen.
Reageren
Maar even voor mijn geruststelling: als ik de pil wel gewoon goed doorslik, zonder dat ie in m’n keel blijft hangen, dan is er toch geen verminderende werking?John (moderator)
4 maart 2017 om 15:36Nee, dan is er niets aan de hand…Maar het risico is er wel, daarom beter met water innemen
ReagerenAnoniem4 maart 2017 om 15:57Oke, bedankt voor de informatie. Ik ben na 4 stopdagen in m’n stopweek weer begonnen op 2 februari met een nieuwe strip. Inmiddels ben ik met m’n 2e strip bezig (omdat ik een keer doorslik) en moet nog anderhalve week tot dat ik klaar ben met m’n 2e strip. Dan ben ik van plan weer een stopweek te houden. Tot nu toe heb ik de pil ingenomen zonder water, maar heb wel een aantal keer seks gehad. Ben ik dan wel veilig geweest? Nu twijfel ik daar enigszins aan.
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2017 om 16:36Dat zal geen probleem zijn. Als de pil was blijven plakken en uiteen was gevallen had je dat wel gemerkt.
ReagerenBijnaam3 oktober 2018 om 22:26Kan het kwaad als je de pil wel gewoon met water inneemt, maar dat de pil pas bij de 2e keer slikken weg is. Dit was na 5 sec in totaal ongeveer. Verandert het iets aan de betrouwbaarheid en moet ik een extra pil pakken dan?
ReagerenJohn (moderator)
4 oktober 2018 om 00:45Dat kan geen kwaad
ReagerenBijnaam4 oktober 2018 om 06:31Dankjewel, bij hoeveel seconden de pil in de mond hebben kan het wel iets aan de betrouwbaarheid doen? Of maakt dit niks uit
ReagerenJohn (moderator)
4 oktober 2018 om 16:45Als ze in de mond zou oplossen is het een probleem
ReagerenBijnaam4 oktober 2018 om 22:38Jaa, als de pil zou oplossen zou je dat wel merken denk ik. 2 keer slikken voordat hij weg is maakt dus niks uit. En stel hij lost een beetje op, kan ik dan gewoon het beste een extra pil pakjen?
Reageren