- Anoniem123416 februari 2017 om 08:34
Goedemorgen,
Gistermorgen nam ik mijn pil (om 7:15 meestal om half 10) in de microgynon 30. Ik legde de pil op mijn tong, meestal doe ik het naar me wang toe zodat het er niet uit valt. Zou het nu kunnen dat de pil uit mijn mond is gevallen, want ik weet het het namelijk niet zeker.. Het was in fase 2 de 3e dag. Stel dat het uit me mond is gevallen is dat dan erg ivm met de stopweek? Ik heb veder geen seks gehad ook niet in fase 1. Alleen maandag en dinsdag mijn vriend afgetrokken, maar ik had toen een broek aan. Nu is mijn vraag het is toch nog wel allemaal veilig, omdat ik misschien 1 pil mis met het innemen? Als ik nu de aankomende weken geen seks heb?
Kan ik de pil ook zonder water innemen? Dan op deze manier: eerst water drinken doorslikken en dan de pil innemen en doorslikken en dan water erachteraan?
Alvast bedankt voor uw antwoord(en).
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 februari 2017 om 10:45Waarom zou die pil zomaar uit je mond vallen?
eerst water drinken doorslikken en dan de pil innemen en doorslikken en dan water erachteraan Waarom zou je dat doen? Als je toch gewoon een glas of beker gebruikt om water te nemen valt die pil toch niet uit je mond? En wat is fase 2? Bedoel je daar de tweede week van de strip mee? Als dat zo is, is een vergeten of gemiste pil verder geen probleem.
Daarnaast raak je van aftrekken niet zwanger. Je had nota bene ook nog kleren aan.
Reageren