Zoeken Vraag het forum

Zwanger? 3e week pil vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allen ,

Een vraag, ik ben aan het einde van de 3e week (vorige week zaterdag ) een pil vergeten en een dag daarvoor heb ik seks gehad met mijn vriend. Ik ben vorige week maandag gestopt met de pil om mijn stopweek in te gaan. Ik ben na mijn idee niet ongesteld geworden , Héél klein beetje bruine afscheiding, slijmerig. 2 dagen , verder geen menstuatiepijnen die k normaal altijd heb. vandaag ( maandag ) weer gestart met de pil. Ik heb wel last van stekende hoofdpijn vooral hij het opstaan, winderigheid , en lichte steken in mijn zij. Kan ik zwanger zijn? Of ben je in je 3e week van de strip niet vruchtbaar ? Ik heb een zwangerschapstest gedaan maar die toont negatief, miss te vroeg?? Bedankt alvast 🙂

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als je in derde week van de strip een pil vergeet, is er kans op een zwangerschap tenzij:

Je na het vergeten van de pil een stopweek start, of de pilstrip verder afmaakt en zonder stopweek doorgaat met de volgende pilstrip.  Dat heb je beide niet gedaan. Het was verstandig geweest om de bijsluiter een keer te lezen. Voor een zwangerschapstest was het nog veel te vroeg. Maar zwangerschapssymptomen kun je eigenlijk ook nog niet hebben. Je kunt 2 tot 2,5 week na de onbeschermde seks een test doen.

Reageren
Reageer op: Zwanger? 3e week pil vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.