Zoeken Vraag het forum

Paar dagen achter elkaar pil extra

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Fleurtje

Hoi.
    Ik slik sinds een jaar ongeveer de ethinylestradiol/levonorgestrel.
    Maar sinds een paar dagen raakte ik enorm in de twijfel, maar heb paar keer dus savonds 2 pillen geslikt. Kan dit kwaad? Ik heb morgen m’n laatste pil voor m’n stopweek? Heeft dit gevolgen op de betrouwbaarheid?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarom slik je 2 pillen? dat is toch nergens goed voor….sterker nog, het is niet goed voor je hormoonhuishouding.
    Aan de betrouwbaarheid doet verder gelukkig niks

Reageren
    Fleurtje

Oh serieus? Wat voor gevolgen heeft dit? Op m’n hormonen etc?

Reageren
    Fleurtje

Kijk ik twijfel zo erg altijd.
    Ik ben 16 en heb een vriend dus seks.. maar wil niet zwanger raken. Daarom slik ik altijd extra als ik het niet meer zeker weet..

Reageren
    John (moderator)

Dat is volstrekt onnodig. En helpen doet het ook niet eens.
    Als je de pil goed slikt en er geen vergeet is er niks aan de hand. En als je wel een keer een pil zou zijn vergeten helpt 2 pillen slikken ook niet.
    Ik zou je dus toch willen aanraden om daarmee te stoppen. Als je zo in de stress raakt van seks, moet je er mee stoppen, of dubbel dutch doen. D.w.z. dat je vriendje een condoom laat gebruiken

Door het gerommel met de pil, kan de bloeding in de stopweek uitblijven, korter zijn en er is meer kans op een doorbraakbloeding tijdens het pilgebruik.

Reageren
    Fleurtje

En als ik na de stopweek hem weer helemaal goed slik. Komt het dan weer goed met mijn hormoonhuishouding?

Reageren
    John (moderator)

Dan komt dat zeker weer goed

Reageren
    Fleurtje

Dat is fijn om te horen. Ik denk dat ik namelijk zo’n 7 dagen niet achter elkaar hoor. Extra heb geslikt. Vanavond ook perongeluk. Maar ga er op Letten na de stopweek. Fijn dat het geen kwaad kan dan..

Reageren
Reageer op: Paar dagen achter elkaar pil extra
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.