- Fleurtje23 november 2016 om 22:34
Hoi.
Ik slik sinds een jaar ongeveer de ethinylestradiol/levonorgestrel.
Maar sinds een paar dagen raakte ik enorm in de twijfel, maar heb paar keer dus savonds 2 pillen geslikt. Kan dit kwaad? Ik heb morgen m’n laatste pil voor m’n stopweek? Heeft dit gevolgen op de betrouwbaarheid?7 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 november 2016 om 22:37Waarom slik je 2 pillen? dat is toch nergens goed voor….sterker nog, het is niet goed voor je hormoonhuishouding.
Reageren
Aan de betrouwbaarheid doet verder gelukkig niksFleurtje23 november 2016 om 22:39Oh serieus? Wat voor gevolgen heeft dit? Op m’n hormonen etc?
ReagerenFleurtje23 november 2016 om 22:40Kijk ik twijfel zo erg altijd.
Reageren
Ik ben 16 en heb een vriend dus seks.. maar wil niet zwanger raken. Daarom slik ik altijd extra als ik het niet meer zeker weet..John (moderator)
23 november 2016 om 22:46Dat is volstrekt onnodig. En helpen doet het ook niet eens.
Als je de pil goed slikt en er geen vergeet is er niks aan de hand. En als je wel een keer een pil zou zijn vergeten helpt 2 pillen slikken ook niet.
Ik zou je dus toch willen aanraden om daarmee te stoppen. Als je zo in de stress raakt van seks, moet je er mee stoppen, of dubbel dutch doen. D.w.z. dat je vriendje een condoom laat gebruikenDoor het gerommel met de pil, kan de bloeding in de stopweek uitblijven, korter zijn en er is meer kans op een doorbraakbloeding tijdens het pilgebruik.
ReagerenFleurtje23 november 2016 om 22:52En als ik na de stopweek hem weer helemaal goed slik. Komt het dan weer goed met mijn hormoonhuishouding?
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2016 om 22:55Dan komt dat zeker weer goed
ReagerenFleurtje23 november 2016 om 22:59Dat is fijn om te horen. Ik denk dat ik namelijk zo’n 7 dagen niet achter elkaar hoor. Extra heb geslikt. Vanavond ook perongeluk. Maar ga er op Letten na de stopweek. Fijn dat het geen kwaad kan dan..
Reageren