Zoeken Vraag het forum

minder bekende tips tegen hooikoorts?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik heb al mijn hele leven hele erge hooikoorts (vooral) van eind mei tot eind juni. Zo erg dat ik er behalve constant niezen ook moe van word, en kippenvel krijg en het gewoon koud kan hebben terwijl het zomer is. Dan ben ik compleet rillerig, ziek en heb ik mijn keel en neus kapot geniest.
    Ik heb in mijn leven veel neussprays en pilletjes geprobeerd, maar het helpt allemaal niets. Behalve dat je vaak ook nog eens moe wordt van die pilletjes.
    Graag wil ik mijn tips delen met mensen die er soms ook compleet ziek van zijn. of dit op wetenschap is gebaseerd weet ik niet, maar hier komt het:
    1. Stel je bent een dag buiten en compleet ziek en niezerig. Ga in een warme auto zitten. doe de ventilator uit of een beetje aan met verwarming. Een half uurtje in een afgesloten auto voel ik me stukken beter door.
    2. Soms is het in huis ook al erg. Zorg er ten eerste voor dat er helemaal niets kan tochten. Tocht is mijn grootste vijand.
    3. Kleed je zo warm mogelijk. Probeer altijd sokken aan te doen en als het kan een bloesje over je tshirt ook al is het warm.
    4. Ga niet varen. Op het (zoet) water is hooikoorts wel 3 x zo erg als in het dorp/stad.
    5. Drink geen Bier en eet geen noten/pinda’s/meloen/banaan. hiervan gaat zelfs mijn hoofd van binnen jeuken.
    6. Als niets helpt, kruip in bed, soms zelfs met het dekbed over je hoofd. Of Douche en ga dan meteen in bed liggen.
    7. Bij mij zit er ook een vertraging in hooikoorts. Ik kan bijvoorbeeld een half uur in een bos/weiland wandelen en nog niet niezen. Daarna heb ik opeens een half uur erge hooikoorts. Alsof je er mee bent “opgeladen”. Naar binnengaan helpt dan al niet eens meer. En binnen ben ik nog minstens een uur ziek.

Hebben mensen nog meer tips die persoonlijk werken? Ben erg benieuwd of meer mensen verbetering zien met het warm aankleden?

Reageer op: minder bekende tips tegen hooikoorts?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.