- Anoniem16 februari 2016 om 09:59
Hallo,
Mijn huisarts wil mij niet doorverwijzen naar een allergoloog terwijl mijn dietiste en ik voldoende aanwijzingen hebben dat er sprake zal zijn van meerdere allergieen en dit het onderzoek een stuk zal gaan vergemakkelijken.
Ik heb het allergiecentrum gevraagd of een huidtest kan laten ondergaan en dat ik de factuur dan zelf mag betalen, maar ze testen niet zonder doorverwijzing (he wat flauw zeg).
Weet iemand een partij in NL die mij zou kunnen testen?
Groet,
Vincent13 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 februari 2016 om 10:47Heeft de huisarts ook aangegeven waarom hij je geen allergietest wil laten doen?
Reageren
Waarom neemt de diëtiste geen contact op met de huisarts en legt uit waarom er aan allergietest gedaan zou moeten worden?
Heb je klachten die op een allergie zouden kunnen wijzen?
In principe heb je daar namelijk altijd een verwijzing voor nodig.Anoniem16 februari 2016 om 13:07Dat gaat helaas niet werken, mijn huisarts is nooit zo doorstuurderig dus ik mag al in mijn handjes knijpen dat ik naar de dietiste mocht.
Misschien weet iemand wat? Dat zou top zijn!
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2016 om 14:13Dan zou ik toch maar eens voor een andere huisarts kijken.
Je kunt hier eens kijken:
https://www.testjegezondheid.nl/kies-een-test/Het is een degelijke test op basis van bloedonderzoek.
Je kunt op de site zelf een locatie kiezen waar je bloed kunt gaan laten prikken.Dat is de enige die ik kon vinden….
Reageren
Tenzij je op zoek bent naar een specifieke aandoening…..Anoniem16 februari 2016 om 14:16Bedankt, maar ik zoek echt specifiek bloedtest / huidtest want dat is betrouwbaarder. Mocht ik geen allergoloog vonden dan zou ik dat altijd nog kunnen overwegen!
ReagerenAnoniem16 februari 2016 om 14:17Excuus, bedoel huidtest / priktest…
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2016 om 14:44Ik welke provincie woon je?
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2016 om 14:56Kijk hier eens.
http://www.dcklinieken.nl/contact/afspraak-maken/Hier kun je in principe zonder verwijzing terecht als je alle kosten zelf betaald…
Reageren
Vragen kost niks…..Anoniem17 februari 2016 om 09:10Excuus voor de late reactie, ik woon in Arnhem dus dat is uit de route. Al vind ik een uurtje rijden niet erg dus ik zal daar eens even navragen!
ReagerenAnoniem17 februari 2016 om 09:17Ik zie trouwens op die pagina staan “Zonder deze verwijzing kan DC Klinieken niet de gewenste zorg leveren”, maar ik zal wel even bellen vanmiddag.
ReagerenJohn (moderator)
17 februari 2016 om 12:32Klopt. Maar er staat ook:
Dit geldt uiteraard niet voor onverzekerde zorg.Dus aangeven dat je er niet voor verzekerd bent en de kosten helemaal zelf gaat betalen.
ReagerenAnoniem22 februari 2016 om 16:37Het heeft even geduurd, maar ik heb reactie ontvangen van de kliniek. En helaas geven ze aan dat dit verzekerde zorg is en dat ze hier dus een verwijzing voor nodig hebben om mij in behandeling te nemen. Vreemd, maar zo werkt het daar dus ook helaas!
Heb jij (of iemand anders nog) een suggestie hoe ik er wel doorheen ga komen zonder mijn huisarts te raadplegen?
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2016 om 16:54Ik heb helaas geen andere mogelijkheid kunnen vinden.
ReagerenAnoniem23 februari 2016 om 08:13Geen probleem, dankjewel in ieder geval voor de moeite!
Reageren