- Bianca23 augustus 2013 om 11:26
Beste lezers,
Ik heb last van verschillende allergieen (er is getest op de meest voorkomende, namelijk nikkel, stof dat in light producten zit, aspartaam, kleurstoffen o.a. Rood en blauw en er is nog een aantal meer hiervan op te noemen). Ik heb van de dermatoloog nu medicatie gekregen tegen de allergieen (pil, capsules en maag beschemers want ik kreeg diarree van de pillen).
De allergieen uiten zich o.a. Via mijn hoofdhuid (eczeem), maagzuur en jeukende huid over het algemeen. Ik was naar een apotheker gegaan en hij heeft het me afgeraden om deze medicatie van de dermatoloog nog verder te gebruiken. Hij raadde me aan om natuurlijke geneesmiddelen te gebruiken, o.a. Shampoo kuur en een daarbij horende shampoo. En hij adviseerde me ook om super starflower oil 1300 mg (300 mg Gla) softgels te gebruiken voor de komende paar maanden. Deze gels zal ik dan elke dag 3 x moeten slikken. Dit om mijn maag sterker te maken. En als mijn maag dan sterker dan zal ik volgens hem minder tot geen last meer hebben van de allergieen.
Ik vraag me nu een beetje af wat ik zal doen en mogelijk hebben meer mensen hier ervaring mee. Zal ik op hetvsdvies van de apotheker ingaan of niet? Of hebben mensen in een dergelijke situatie iets anders geprobeerd dat heeft geholpen?
Bedankt voor het lezen
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2013 om 17:34Op de allereerste plaats vind ik het niet echt verstandig van de apotheker om jou dit advies te geven. Hij is niet op de hoogte van je patiënten status, kent je dossier niet en weet eveneens niet wat de beweegreden van de arts zijn om je die medicatie voor te schrijven.
Daarmee zeg ik niet dat natuurlijke producten of homeopathische geneesmiddelen niet zouden kunnen helpen.
Wel weet ik dat de super starflower nogal duur is. Als je ze 3 maanden zou nemen ben je ca.
€ 250,00 kwijt. (in het gunstigste geval) Samen met de andere middelen die waarschijnlijk ook niet worden vergoed en uit eigen zak moeten worden betaald is dat niet niks. Zeker als je geen garantie hebt dat het werkt.Voor wie dit wel werkt is duidelijk. De apotheker.
Mocht je toch van medicatie willen wisselen, overleg dat dan altijd met de behandelend arts.
Reageren