Zoeken Vraag het forum

Dik/gezwollen gezicht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Esther

Hoi,

Ik heb eigenlijk al een hele tijd (zo’n 12 maanden ongeveer) last van een dik/gezwollen gezicht, wat erg kan fluctueren op de dag en in de maand. Dit is erg irritant, vooral omdat mensen vragen of ik ben aangekomen of afgevallen terwijl dit niet zo is. Ik heb het idee dat het vocht is, omdat het soms binnen een uur kan verdwijnen of opkomen.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Ik dacht zelf misschien een allergie, maar ik heb er nooit jeuk of andere verschijnselen bij…

Ik las ergens dat het ook een reactie op hormonen kan zijn? Hoe werkt dat precies?

Ter info: Ik ben 21 jaar, menstruaties zijn normaal (met de pil), heb behalve een hele lichte allergie voor peren en appels nergens last van 🙂

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beste Esther,
    Een allergie is inderdaad het meest voor de hand liggend.
    Heb je buiten de zwelling van je gezicht ook nog andere klachten? kortademigheid, tranende ogen, gezwollen lippen of tong, rode vlekken?

Reageren
    Esther

Bedankt voor je reactie!

Ik heb geen last van rode vlekken, oogklachten of andere klachten, het enige wat ik heb is dus dat opgezwollen gezicht…

Zou het ook een allergie kunnen zijn zonder dat ik last heb van bijkomende klachten, denk je?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. Dat kan heel goed.
    Ik denk dat het goed is om een verwijzing aan de huisarts te vragen voor een allergietest.

Reageren
Reageer op: Dik/gezwollen gezicht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.