- Amanda17 maart 2013 om 06:03
Beste,
M’n zusje van 14 heeft aantal weken geleden dezelfde klachten gehad
Opeens een opgezwollen bovenlip en wang. Naar de tandarts geweest die haar tandvlees open heeft gemaakt en alle vuil eruit gehaald. Aan de antibiotica en paar dagen was alles voorbij. Maandag afspraak gehad om wond te hechten en sinds donderdag is de opzwelling weer terug gekomen.
Waar ligt dit aan?
Ben langs tandarts geweest die ziet niks, eerste hulp niet en huisarts zegt allergische reactie die binnen 24 uur verdwijnt. Nu dag verder is het toegenomen en zit de zwelling ook bij de wang. Het doet pijn en pijnstillers helpen niet.What to do??
3 reactiesReagerenHeleen17 maart 2013 om 11:03Hoi, ik zou teruggaan naar de tandarts.
Reageren
SuccesFrits25 augustus 2013 om 08:25Op gezette tijden krijg ook ik een dikke lippen met ook opezette wangen. Dit vervelende verschijnsel doet zich onregelmatig voor. Soms 1 x per maand. Het verschijnsel blijft ook wel 2 of 3 maanden weg.
Reageren
Het is een afgrijselijk gezicht en vertoon me me dan gedurende 2 dagen niet buitenshuis. Het komt op de meest ongelegen momenten. Het doet echter geen pijn.
Mijn huisarts denkt aan allergie. Alleen een onderzoek zou uitsluitsel kunnen geven. Maar mijn huiarts adviseerde mij het nog even aan te zien omdat de frequentie dat ik er last van heb laag (?) was. Nu begrijp ik dit advies wel. Vandaag lag er een brief op de mat van hem dat hij met pensioen gaat….. Dus moet ik mij vervoegen bij een andere huisarts.
Maar wie weet meer over mijn aandoening.John (moderator)
25 augustus 2013 om 18:11Lijkt inderdaad op een allergische reactie. Ofschoon je het niet erg vaak hebt, denk ik wel dat het goed is om te achterhalen waar je allergisch voor bent. Dus vraag de huisarts om een verwijzing voor een allergietest.
Reageren