Zoeken Vraag het forum

Dikke lip en wang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Amanda

Beste,

M’n zusje van 14 heeft aantal weken geleden dezelfde klachten gehad
    Opeens een opgezwollen bovenlip en wang. Naar de tandarts geweest die haar tandvlees open heeft gemaakt en alle vuil eruit gehaald. Aan de antibiotica en paar dagen was alles voorbij. Maandag afspraak gehad om wond te hechten en sinds donderdag is de opzwelling weer terug gekomen.
    Waar ligt dit aan?
    Ben langs tandarts geweest die ziet niks, eerste hulp niet en huisarts zegt allergische reactie die binnen 24 uur verdwijnt. Nu dag verder is het toegenomen en zit de zwelling ook bij de wang. Het doet pijn en pijnstillers helpen niet.

What to do??

3 reacties
    Reageren
    Heleen

Hoi, ik zou teruggaan naar de tandarts.
    Succes

Reageren
    Frits

Op gezette tijden krijg ook ik een dikke lippen met ook opezette wangen. Dit vervelende verschijnsel doet zich onregelmatig voor. Soms 1 x per maand. Het verschijnsel blijft ook wel 2 of 3 maanden weg.
    Het is een afgrijselijk gezicht en vertoon me me dan gedurende 2 dagen niet buitenshuis. Het komt op de meest ongelegen momenten. Het doet echter geen pijn.
    Mijn huisarts denkt aan allergie. Alleen een onderzoek zou uitsluitsel kunnen geven. Maar mijn huiarts adviseerde mij het nog even aan te zien omdat de frequentie dat ik er last van heb laag (?) was. Nu begrijp ik dit advies wel. Vandaag lag er een brief op de mat van hem dat hij met pensioen gaat….. Dus moet ik mij vervoegen bij een andere huisarts.
    Maar wie weet meer over mijn aandoening.

Reageren
    John (moderator)

Lijkt inderdaad op een allergische reactie. Ofschoon je het niet erg vaak hebt, denk ik wel dat het goed is om te achterhalen waar je allergisch voor bent. Dus vraag de huisarts om een verwijzing voor een allergietest.

Reageren
Reageer op: Dikke lip en wang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.