Zoeken Vraag het forum

Dikke wang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Theo

Hoi,

Ik ben 2 weken geleden heel erg ziek geworden.
    Keelontsteking, middenoorontsteking en koorts van 38,9 graden.

Nadat mijn oor en keel beetje zijn gaan zakken begon mij wang heel erg op te zetten.
    Ik ben toen naar de huisartsenpost gegaan en die zeiden dat ik een puntwortel heb die ontstoken is. Ik kreeg hier antibiotica voor.

Nu 5 dagen later begin ik een beetje te twijfelen of dit wel een ontstoken wortelpunt is.
    Ik heb geen pijn in mijn kaak, kies, tandvlees of wat dan ook. Mijn tandvlees rondom de tand waar zogenaamd een ontsteking is, is ook gewoon gezond. (Geen druk, ook geen druk als ik op de kies of tandvlees druk)

Na 5 dagen antibiotica te slikken is mijn wang er niet minder gezwollen op geworden.
    Aan de binnenkant van mijn wang zit een soort van puist/abces hoe je ’t ook kan noemen.
    Het is niet meer zacht, het is keihard en het is super gevoelig als je erop druk van buiten. Aan de binnenkant van de wang voelt alles heel hard en hobbelig aan.
    Het is ongeveer zo groot als een Hollandse aardbei.

Wat zal het anders kunnen zijn?

Alvast bedankt

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een ontstoken speekselklier zijn. Ga met de klachten naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: Dikke wang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.