- esther.28 juli 2012 om 18:14
Ik heb een vraag.
Ik heb gelezen over tarwe alergie, dan heb ik niet over coeliaki, maar een tarwe alergie.Ik wil graag weten of het ook bestaat.
Verder je zou dan wel spelt kunnen eten of sommigen niet maar dan rogge dat lijkt nog minder op rogge.
Klopt dit?
Ik hoop dat ik hier wat wijzer word ik kan er n iet veel over vinden als ik wat vind gaat het over coeliakie en dat boedoel ik dus niet.
Nou ik hoop dat ik wat hoor
groeten esther.
1 reactieReagerenQuote29 juli 2012 om 12:04Voedselovergevoeligheid kan ontstaan door een allergie. Dit komt minder vaak voor dan de meeste mensen denken. Van de honderd mensen zijn er vier allergisch voor een bepaald voedingsmiddel. De kans hierop is iets groter in families met allergische aandoeningen zoals hooikoorts, eczeem en astma. Bij een voedselallergie roepen bepaalde voedingsmiddelen een afweerreactie van het lichaam op. Meestal gaat het om een allergie voor koemelk, ei, vis, schaal- of schelpdieren, noten, pinda(kaas), soja, sesamzaad of tarwe.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD9a.htm