Sinds enkele jaren heb ik last van PDS (prikkelbare darm syndroom), vroeger voornl. wanneer ik pasta en zeer vettige gerechten at. Op een bepaald moment zelfs zo erg dat ik ben flauwgevallen na het eten van pasta omdat al het bloed uit m'n hoofd naar mijn buik trok (om het zo te zeggen).
De laatste tijd ga ik eigenlijk nooit meer 'normaal' naar het toilet, ondanks wat ik eet. 2 jaar terug heb ik mijn darmen laten onderzoeken en bloed laten trekken voor coeiliakie, maar toen is er niets gevonden. De dokter zei me wat meer te bewegen en voldoende water te drinken. Daarna heb ik ruim een jaar geen pasta meer gegeten, maar had nog steeds last van PDS. Nu eet ik terug normaal pasta ea, maar heb dus nog steeds last van PDS.
Daarbij komt nog dat ik sinds een half jaar vaak last heb van een opgezwollen en pijnlijke tong. Dit ontstaat in de loop van de dag, zelfs wanneer ik nog niets gegeten heb en blijft dan de hele dag. Ook heb ik dan een branderig gevoel in mijn gezicht, erg warm en ook lichtjes rood. Ik heb het idee dat dit alles met elkaar te maken heeft en dat ik misschien toch coeiliakie heb. Kan dit?
De huisarts heeft al enkele keren het probleem met mijn tong onderzocht en medicatie gegeven, maar tevergeefs. Ik weet niet naar wie ik nog moet gaan, wil het zo graag opgelost hebben!
Alvast bedankt voor uw reacties.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!