- StasyMae2 november 2011 om 22:46
Hallo!
Sinds dat ik klein was heb ik last van een soort van aftes in mijn mond. Dit gebeurt telkens als ik in contact ben geweest met speeksel van anderen. Het maakt niet uit van wie, het gebeurt ook bij speeksel van ouders.
Een voorbeeld: kennissen van mij waren van het weekend op bezoek met hun dochtertje, en bleven eten. Dat meisje houd ervan om mensen te voeren en in een onbewaakt moment had ik dus op een gegeven moment haar lepel in mijn mond. Het gevolg? sinds 3 dagen aan de binnenkant van beide wangen een grote afte die precies op de hoogte van mijn boventanden zit waardoor ik amper kan eten omdat het anders gewoon te veel pijn doet. (er zitten er ook nog 2 aan de binnenkant van mijn bovenlip, maar die doen niet zoveel pijn)
Het gebeurt ook als ik met slecht afgewassen bestek eet of uit een slecht afgewassen glas drink. (daarom drink ik tegenwoordig met een rietje)Mijn vraag is dus of er zo iets als speekselallergie bestaat en of er ook andere mensen zijn die hier last van hebben.
En is er misschien iets aan te doen? Ik heb nog geen vriend gehad ofzo, maar ik begin een beetje bang te worden dat ik nooit zonder pijn zal kunnen zoenen…1 reactieReagerenmisterX6 november 2011 om 11:21ik denk dat het een chronische ontsteking is in je mond. je bacterien reageren heel fel zodra ze in contact komen met de bacterien van een ander.
onthou dat in het speeksel van anderen ook bacterien zitten en het lijkt erop dat jou lichaam hier heel fel op reageerd. advies? doe een speekseltest en je weet genoeg. mocht het idd een ontsteking zijn dan valt dit altijd op te lossen.
als het een chronisch iets is, weet ik niet 1,2,3 de oplossing.
sterkte,
Reageren
marco