- A8 mei 2025 om 16:20
Hoi,
Ik had een tijd geleden contact opgenomen met de huisarts vanwege benauwdheidsklachten door huisstofmijt, nu ging ik naar een knaagdieren opvang en ik kwam daar weg met benauwdheid, piepende ademhaling, pijn bij hoesten, druk op de borst. Ik heb voor de huisstofmijt allergie medicatie voor gekregen maat die had ik natuurlijk niet genomen en niet bij mij.
Nu zit ik te denken om de huisarts te vragen voor een inhaler , voor onverwachte situaties en als ik de anit allergie niet heb gehad. Is dat verstandig of moet ik gewoon die pilletjes nemen? Ik heb verder geen klachten alleen ademhalingsklachten. Het ligt niet aan de dieren zelf daar heb ik geen last van.6 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2025 om 18:45Dat is dan goed om met de huisarts te bespreken. Maar of het niet aan de dieren ligt kun je zo niet met zekerheid zeggen. Zeker niet in een dergelijke omgeving
ReagerenA8 mei 2025 om 19:50Ik heb een huisdier thuis, daar merk ik niks van verder.
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2025 om 20:03Maar in zo’n opvang zijn meer allergenen en stofdeeltjes aanwezig dan bij 1 huisdier thuis
ReagerenA8 mei 2025 om 23:35Oke, word. 1 voor knaagdieren, vogels apart gedaan? Ik had namelijk een allergie test gehad maar daar werd alleen gekeken naar honden, katten , pollen en huisstofmijt.
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2025 om 10:28Ja dat is een andere test
ReagerenA9 mei 2025 om 20:45Oke , bedankt!
Reageren
Ik zal het verder laten onderzoeken